Παρασκευή, 1 Ιανουαρίου 2016

Παρασκευη 1 Ιανουαριου 2016


Γιωργος Μουζαλας υπουργος Μεταναστευσης. «Η Ελλαδα δεν μπορει να δεχτει την προσφυγια και την μεταναστευση ολου του κοσμου»
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Καμπανακι Τσιπρα (σε συνενοηση με τους ξενους τοκογλυφους) για συνταξεις. «Χωρις περικοπες και εξαθλιωτικες συνταξεις, σε πεντε χρονια δεν θα μπορουμε να τις δινουμε».
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δε θα παραδώσουμε την ασφάλιση μας στα νύχια των αρπαχτικών! Έχουμε πόλεμο!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Γενάρη 1959 - 1 Γενάρη 2016: 57 χρόνια Κουβανέζικης Επανάστασης!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“Μισώ τις Πρωτοχρονιές”…
«Κάθε πρωί, όταν ξυπνώ νιώθω πως είναι πρωτοχρονιά… Γι’ αυτό μισώ αυτές τις πρωτοχρονιές με συγκεκριμένη προθεσμία, που κάνουν τη ζωή και το ανθρώπινο πνεύμα μια εμπορική υπόθεση, υπόθεση καταναλωτισμού, προϋπολογισμού και οικονομικής διαχείρισης…. Αυτές [οι πρωτοχρονιές] μας κάνουν να χάνουμε την αίσθηση της συνέχειας στη ζωή και το πνεύμα. Καταντάει να πιστεύουμε στα σοβαρά, πως μεταξύ μιας χρονιάς και μιας άλλης υπάρχει λύση και ξεκινάει μια... νουβέλα… Γι’ αυτό μισώ την πρωτοχρονιά. Θέλω κάθε μέρα να είναι για μένα πρωτοχρονιά… Κάθε μέρα θέλω να κάνω λογαριασμούς με τον εαυτό μου, ν’ ανανεώνομαι κάθε μέρα… Θέλουμε τον σοσιαλισμό και γι’ αυτό το λόγο…»
Antonio Gramsci, 1 Γενάρη 1916
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Τέλος της πιό βρώμικης χρονιάς (οι αυταπάτες ότι τον Σεπτεμβρη υπήρξε 'αριστερή νίκη' ας τελειώνουν , μιάς και η κλίκα Τσίπρα - Δραγασάκη είχε από καιρό συνθηκολογήσει με τους δανειστές σε βάρος του λαού) με το κατάλληλο χυδαίο εξώφυλλο της Αυγούλας, που πλέον είναι σαν να διαβάζεις την προπαγάνδα του 2012 του Μιχελάκη.. Ενα λαθρόβιο έντυπο όπως αυτό της Αυγριανης κατάντια στην υπηρεσία του πιό χυδαίου Γκαιμπελισμού και Αυριανισμού..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εναπομείναντες συριζαίοι, τα συντρόφια σας οι δημαρίτες γλεντούν και χορεύουν από τη χαρά τους που δικαιώθηκαν για τις επιλογές τους ως πρωτοπόροι μνημονιακοί της γιαλαντζί αριστεράς όπως είσαστε κι εσείς. Άντε και του χρόνου τέτοιες μέρες να έχετε τα ίδια εκλογικά ποσοστά με αυτούς και να διασκεδάζετε ανταμα τα σεκλετια σας.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
«Μάλλον με σιγουριά» μακριά απ’ την πραγματικότητα
Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2015
Κάποια σχόλια για τις τοποθετήσεις του Δ. Κουτσούμπα.
Τη Δευτέρα 7/12 πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες «Ευρωπαϊκή Κομμουνιστική Συνάντηση» με πρωτοβουλία του ΚΚΕ και συμμετοχή 36 Κομμουνιστικών κι Εργατικών Κομμάτων της Ευρώπης. Ο Δ. Κουτσούμπας τόσο, στην εισηγητική ομιλία του όσο και στο κλείσιμο, επανέλαβε τις θέσεις της ΚΕ του ΚΚΕ. Θέσεις που χαρακτηρίζονται από στενότητα κι από έλλειψη πολιτικής λογικής, είναι μακριά απ’ την πραγματικότητα και γεμάτες από αντιλήψεις «πας μη Έλλην βάρβαρος».
Ας σχολιάσουμε μερικά αποσπάσματα από τα λεγόμενα του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ:
- «Θεωρούμε ότι όταν έχει ξεσπάσει η μια ή άλλη ιμπεριαλιστική σύγκρουση, είναι αποπροσανατολιστική η συζήτηση για το ποιος ξεκίνησε πρώτος ή ποιος τηρεί το «διεθνές δίκαιο», το οποίο έχει γίνει και πιο αντιδραστικό, αλλά και «λάστιχο», ώστε να το επικαλούνται όλες οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Είναι επικίνδυνη η προπαγάνδα που γίνεται αυτή τη στιγμή σε διεθνές επίπεδο, αξιοποιώντας τη βαρβαρότητα των φανατικών τζιχαντιστών, για να καλλιεργήσουν φιλοπόλεμο κλίμα μέσα στην εργατική τάξη, στους λαούς, ενάντια σε άλλους λαούς, με το πρόσχημα της θρησκείας.».
- Πάνω σ αυτό έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: α) Το κυρίαρχο της ιμπεριαλιστικής προπαγάνδας δεν είναι η θρησκεία. Για μεν την επίθεση στο Ιράκ πρόσχημα ήταν τα χημικά του Σαντάμ, για δε την οργάνωση των ακραίων ισλαμιστών (ταλιμπάν, ISIS κλπ) ήταν τα χημικά και το καθεστώς του Άσαντ στη Συρία. β) Γιατί είναι αποπροσανατολιστικό το ερώτημα «ποιος ξεκίνησε πρώτος;» ή «ποιος τηρεί το διεθνές δίκαιο;» (π,χ, σύνορα κρατών ή μη επέμβαση στα εσωτερικά άλλου κράτους); Δηλαδή δεν ευθύνονται οι ΗΠΑ και η ΕΕ για την ανατροπή της εκλεγμένης κυβέρνησης στην Ουκρανία και την εγκαθίδρυση φασίζουσας κυβέρνησης –μαριονέτας που είναι εντολοδόχος των γεωστρατηγικών τους συμφερόντων; Ή στη Συρία δεν ευθύνονται οι ΗΠΑ, η Τουρκία και οι μοναρχίες του Κόλπου χρηματοδοτούν, εξοπλίζουν και στηρίζουν τους τζιχαντιστές; Θα δούμε ποιοι άλλοι θα εμπλακούν και θα μοιράσουμε ευθύνες;
- Σε άλλο σημείο, ο Δ. Κουτσούμπας υποστήριξε: «Η Διατλαντική Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου και Επενδύσεων μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ (ΤΤΙΡ), που χαρακτηρίζεται και ως το «οικονομικό ΝΑΤΟ για τα μονοπώλια» και προωθείται με απόλυτη μυστικότητα, προκαλεί αντιδράσεις. Κι από αστικές πολιτικές δυνάμεις εκφράζονται επιμέρους επιφυλάξεις, που βέβαια υπηρετούν συγκεκριμένες μερίδες του κεφαλαίου, που επιδιώκουν να αποσπάσουν ακόμα περισσότερα οφέλη. Οι δε νεόκοποι σοσιαλδημοκράτες του ΣΥΡΙΖΑ, των «Podemos», όπως κι οι άλλοι οπορτουνιστές, με βασικό εκφραστή τους το ΚΕΑ, εκφράζοντας κι αυτοί συμφέροντα τμημάτων του κεφαλαίου, δηλώνουν αντίθετοι με τη σύναψη της Διατλαντικής Συμφωνίας, επικεντρώνοντας τη διαφωνία τους σε ορισμένες αποσπασματικές πλευρές της και όχι στην ουσία της»
- Δημιουργείται το ερώτημα: «Είναι αρνητικό ή θετικό στοιχείο για την εργατική τάξη και το λαϊκό κίνημα στην Ευρώπη ότι πολιτικές δυνάμεις πέρα από τους κομμουνιστές -ενδεχόμενα και μη αριστερές- παίρνουν θέση ενάντια στη συγκεκριμένη συμφωνία;». Στην τοποθέτηση του ο Δ. Κουτσούμπας δεν ξεκαθαρίζει τι τον ενοχλεί. Ότι δεν παίρνουν καθαρή θέση κατά ή υπέρ της συμφωνίας;
- Παρακάτω: «Για μια ακόμα φορά, γινόμαστε μάρτυρες της αδιέξοδης πολιτικής της μέχρι τώρα "κυβερνώσας αριστεράς", όπως ονομάζεται, της σοσιαλδημοκρατίας, που στην πραγματικότητα γίνεται το λίπασμα, για να θρέφεται το τέρας του φασισμού, του εθνικισμού, των ακροδεξιών αντιδραστικών κομμάτων στην Ευρώπη και σε άλλες ηπείρους. Και για μια ακόμα φορά, όπως παλιότερα με τον πατέρα Λεπέν, της σημερινής Μαρίν Λεπέν, η στρατηγική αυτή οδηγεί στη στήριξη των διαφόρων "αριστερών" στη δεξιά, για να μη βγει η ακροδεξιά, με βάση και τις τωρινές δηλώσεις του Ολάντ και άλλων κομμάτων στη Γαλλία»
- Για τα παραπάνω έχουμε να παρατηρήσουμε: Για τη σοσιαλδημοκρατία μπορεί κανείς να αναφέρει πολλά. Για τον αρνητικό της ρόλο σε καθοριστικές για το επαναστατικό κίνημα περιόδους, για την ενσωμάτωσή της στο σύστημα, πως η πολιτική της δε διαφέρει από αυτή των συντηρητικών κομμάτων… Αλλά πάει πολύ και είναι αστήρικτη η κατηγορία ότι γίνεται το λίπασμα για να θρέφεται το τέρας του φασισμού. Ταυτόχρονα έρχεται σε αντίθεση με την άλλη διαπίστωση του Δ. Κουτσούμπα η κατηγορία ότι στο β' γύρο οι σοσιαλδημοκράτες απέσυραν το δικό τους υποψήφιο και ψήφισαν το συντηρητικό. Τι έπρεπε να κάνουν; Να αφήσουν να βγει η Λεπέν; Μήπως να κάνουν αποχή που θα έφερνε το ίδιο αποτέλεσμα; Κάτι ανάλογο με την απόφαση της ΚΕ του ΚΚΕ για το ελληνικό δημοψήφισμα;
- Αναφερόμενος στην ένταση των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων, ο Δ.Κ. ισχυρίστηκε ότι: «Αυτή η ένταση, που προϋπήρχε, άρχισε πλέον να παίρνει νέες επικίνδυνες διαστάσεις, να μπαίνει σε νέα φάση όπου από επιμέρους εστίες εντάσεων που είχαμε παλιότερα, από τοπικούς πολέμους, να περνάμε σε περιφερειακούς πολέμους. Στην πραγματικότητα, δηλαδή, μπορούμε να πούμε μάλλον με σιγουριά ότι βρισκόμαστε μπροστά σε έναν νέο γενικευμένο ιμπεριαλιστικό πόλεμο, στον οποίο παίρνουν μέρος ισχυρά καπιταλιστικά κράτη, ισχυρές καπιταλιστικές συμμαχίες»
- Πάνω σ αυτά δυο παρατηρήσεις: α) Η φράση «μάλλον με σιγουριά» δε λέει τίποτα. Είναι ανοικτή σε όλα τα ενδεχόμενα: και να γίνει πόλεμος και να μη γίνει. Είναι σαν την παροιμιώδη φράση της Πυθίας «ήξεις αφίξεις ουκ εν πολέμω θνήξεις». Στην όποια εξέλιξη ο «μάντης» μεταθέτει ένα σημείο στίξης στο σημείο που τον βολεύει και έχει πέσει «μέσα» στην «πρόβλεψή» του. β) Με ποια στοιχεία ο Δ.Κ. μιλάει για γενικευμένο πόλεμο; Σε ποια περιοχή; Μέχρι πότε; Αυτή η εκτίμηση μοιάζει με αντίστοιχη της πρόγνωσης σεισμών «κάποτε θα γίνει». Αλλά αν πιστεύει αυτά που λέει, τι μέτρα και τι πρωτοβουλίες παίρνει για να αναπτυχθεί στη χώρα μας -πριν απ όλα- αλλά και στην Ευρώπη και τον κόσμο για την ανάπτυξη μαζικού αντιιμπεριαλιστικού αντιπολεμικού κινήματος κοινωνικοπολιτικού μετώπου ενάντια στον κίνδυνο γενικευμένου –όπως λέει- ιμπεριαλιστικού πολέμου; Μπορούν μόνα τους τα ΚΚ ή απαιτούνται ευρύτερες συμμαχίες;
- Για όλα όσα αναφέρθηκαν οι αναγνώστες του Εργατικού Αγώνα ας βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.
http://ergatikosagwnas.gr/new/ea/index.php/arthra/politiki/810-mallon-me-sigouria-makria-ap-tin-pragmatikotita
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σουνίτες και σιίτες η γένεση της αντιπαράθεσης
Μετά τον θάνατο του Μωάμεθ το 632, δύο αντίπαλα κόμματα διεκδικούν την κληρονομιά της πνευματικής και εγκόσμιας εξουσίας του. Αυτή είναι η απαρχή της σύγκρουσης σουνιτών και σιιτών, μία πάλη ανάμεσα σε δύο δόγματα του ισλάμ που σημάδεψε την ιστορία του αραβομουσουλμανικού κόσμου Ο ανταγωνισμός μεταξύ σιιτών και σουνιτών ανάγεται στις απαρχές του ισλάμ. Ποιες είναι οι αιτίες αυτού του σχίσματος; Αυτή η διαμάχη ξέσπασε μετά τον θάνατο του προφήτη, το 632. Δεδομένου ότι δεν είχε ορίσει τυπικά κάποιον κληρονόμο, το ζήτημα της διαδοχής του, εγκόσμιας και πνευματικής, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης στο εσωτερικό της κοινότητας των πιστών. Η πλειοψηφία των μουσουλμάνων ορίζει τον νέο αρχηγό τους σύμφωνα με τη φυλετική παράδοση: ένα συμβούλιο προυχόντων που αποτελούνταν από τους συντρόφους του Μωάμεθ και τα πιο ισχυρά μέλη των φυλών της Μέκκας ορίζει τον γηραιό και σοφό Αμπού Μπακρ, από τη φυλή των Κουραϊσιτών, τη φυλή του προφήτη, ο οποίος γίνεται ο πρώτος χαλίφης (καλίφα σημαίνει διάδοχος). Όμως μία ομάδα μουσουλμάνων θεώρησε αυτόν τον διορισμό σφετερισμό, ένα πραξικόπημα. Και αυτό γιατί οι Κουραϊσίτες είχαν στην αρχή αντιταχθεί στον Μωάμεθ και πολέμησαν εναντίον του, προκαλώντας την έξοδό του από τη Μέκκα προς τη Μεδίνα και στη συνέχεια προσχώρησαν στο ισλάμ μόνο αφού νικήθηκαν από τα στρατεύματα του προφήτη. Αυτοί οι αντίπαλοι των Κουραϊσιτών εκτιμούν πως ο νόμιμος διάδοχος του Μωάμεθ είναι ο νεαρός Αλής, εξάδελφος και γαμπρός του. Όχι μόνο ο προφήτης, επανειλημμένα, κατ’ αυτούς, τον είχε ορίσει κληρονόμο του, αλλά δεδομένου ότι η διαδοχή των προφητών αποτελούσε μία θεϊκή υπόθεση, όπως αναφέρεται στο κοράνι, αυτή θα πρέπει να πραγματοποιείται σύμφωνα με θεϊκά κριτήρια και όχι μέσα από μία ανθρώπινη ψήφο. Οι οπαδοί του Αλή θα αποκληθούν από την πλειοψηφία, που θα πάρει το όνομα των σουνιτών, ως η αλ-σία, η «φράξια», όρο που οι σουνίτες χρησιμοποιούν με υποτιμητικό τόνο και δημιούργησε την κατασκευασμένη από τους δυτικούς λέξη σιιτισμός. Επί πολλές δεκαετίες, πολυάριθμες μάχες διεξήχθησαν μεταξύ των οπαδών των Κουραϊσιτών και εκείνων του Αλή και των απογόνων του. Το 656, ο Αλής κατόρθωσε να οριστεί χαλίφης, αλλά πέντε χρόνια αργότερα δολοφονήθηκε από ένα μέλος των χαριτζιστών, παλαιών οπαδών του, που είχαν αποστατήσει –δεκάδες εχθρικές αιρέσεις συνυπάρχουν και πολεμούν η μία την άλλη κατά τη διάρκεια των πρώτων αιώνων του ισλάμ, πέρα από την κύρια αντίθεση ανάμεσα στους σιίτες και τους σουνίτες. Μετά τον θάνατο του Αλή, ένας Κουραϊσίτης δημιούργησε το χαλιφάτων των Ομεαϊαδών. Και οι διεκδικήσεις των οπαδών του Αλή θα ενταφιαστούν οριστικά όταν ο Χουσεΐν, ο δεύτερος γιος του Αλή και της Φατιμάς, της κόρης του προφήτη, σκοτώθηκε το 680 από τους Ομεαϋάδες στην Κάρμπαλα, στο σημερινό Ιράκ, που αποτελεί έκτοτε έναν από τους ιερούς τόπους των σιιτών.
Τα σχίσματα του σιιτισμού Μετά τον θάνατο κάθε ιμάμη, οι συγκρούσεις για τη διαδοχή του προκαλούσαν αναρίθμητα σχίσματα στο εσωτερικό του ίδιου του σιιτισμού. Από τις εκατό περίπου αιρέσεις του κατά τους πρώτους αιώνες μετά την Εγίρα, έχουν μείνει σήμερα τρία βασικά ρεύματα: Οι Ισμαηλίτες, επτα-ιμαμιστές, σήμερα στην πλειοψηφία τους οπαδοί του Αγά Χαν (σιίτες με επτά ιμάμηδες, που θεωρούν τον γιο του έκτου ιμάμη, τον Ισμαήλ, τον κρυφό ιμάμη, τον Μεσσία που θα εμφανιστεί με το τέλος του κόσμου). Οι Ιμαμίτες ή δωδεκα-ιμαμίτες (σιίτες με δώδεκα ιμάμηδες, που θεωρούν τον γιο του ενδέκατου ιμάμη, τον Μωάμεθ, ως τον Σωτήρα και τον τελικό κρίκο στην αλυσίδα των ιμάμηδων), η μεγαλύτερη πτέρυγα του σύγχρονου σιιτισμού, επίσημη θρησκεία του Ιράν και πλειοψηφική στο εσωτερικού του ιρακινού πληθυσμού. Τέλος οι Ζαϊγίτες, παρόντες κυρίως στην Υεμένη, οι οποίοι κατά τον θάνατο του τέταρτου ιμάμη ταυτίστηκαν με τον γιο του, Ζαγίντ.
Σχολιο.- Ομαδες του Σιισμού, με μικρές διαφορές αναμεσά τους, είναι οι : Αλεβήτες ή Μπεκτασήδες στην Τουρκία, (που είχαν και τα μοναστήρια (τεκέδες) των δερβίσιδων. Οι Μπεκτασήδες Αλεβήτες είναι συνέχεια των σούφι, της μυστικιστικής θεωρείας του Ισλάμ, κατ άλλους πιο προοδευτικής, που θεωρούσαν όλους τους ανθρώπους ίσους, και παιδιά του Θεού. Στην Τουρκία οι γενίτσαροι ήταν μπεκτασήδες, και τους διάλυσε και τους απαγόρευσε ο Κεμάλ το 1922. Μπεκτασήδες ήταν όλοι οι μουσουλμλανοι της Αλβανίας. Σιίτες είναι και οι Αλαουίτες της Συρίας και του Λιβάνου, που πολλοί τους μπερδεύουν με τους Αλεβήτες. Σιίτες είναι επίσης οι Δρούζοι που κατοικούν στο Λίβανο και την Συρία. Σιίτες ήταν επίσης οι Ασσασίνοι το 1200 μ.χ.