Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Κυριακη 20 Φεβρουαριου 2011 _______16.30

9 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 'ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ' ΖΗΤΗΜΑ
Κυριακή, 16 Μαρτίου 2008

Μια σύντομη αναδρομή στη μακραίωνη ιστορία της Μακεδονίας. Μέσα από αυτήν αποτυπώνεται η ανάδυση του «Μακεδονικού» ζητήματος και η πορεία μέχρι τις σημερινές διεκδικήσεις της ΠΓΔΜ.

1. Ποια είναι η Μακεδονία;

Διαχρονικά αλλάζει πολλές μορφές. Ως «ιστορική» Μακεδονία θεωρείται το κράτος του Φιλίππου Β΄, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου (4ος αιώνας π.Χ.). Το 90% της «ιστορικής» Μακεδονίας βρίσκεται στο σημερινό χώρο της ελληνικής Μακεδονίας και το 10% στο χώρο της νοτιοδυτικής FYROM, στην περιοχή Μοναστηρίου, Μπίτολας και προς τις λίμνες Αχρίδος.

- Στους ελληνιστικούς χρόνους μετά τις κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου και στην περίοδο ρωμαιοκρατίας - Βυζαντίου και περίπου για 10 αιώνες ο όρος Μακεδονία ορίζει ποικίλες περιοχές, από τον Εύξεινο Πόντο μέχρι και την Κρήτη. Πρόκειται για διοικητικές διαιρέσεις.

-Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας απαλείφεται τελείως ο όρος Μακεδονία, δεν υπάρχει ούτε ως διοικητική ταυτότητα.

- Κατά τον 19ο αιώνα: εμφανίζεται το «Μακεδονικό» ζήτημα με την ίδρυση της βουλγαρικής Εξαρχίας το 1870 και τις συγκρούσεις Ελλήνων, Βούλγαρων, Σέρβων. Αυτή την περίοδο, δύο βιλαέτια, της Θεσσαλονίκης και του Μοναστηρίου και το σατζάκι Κοσόβου, προσδιορίζονται ως μακεδονικά. Στην ουσία διαμορφώνουν την έννοια και τις διαστάσεις της γεωγραφικής Μακεδονίας κατά τους νεότερους χρόνους. Πρόκειται για τις περιοχές που ορίζονται στα ανατολικά από τον ποταμό Νέστο, δυτικά από τα σύνορα της Αλβανίας, στο νότο από το Αιγαίο και στον βορρά από τα σύνορα της Σερβίας με το Κόσοβο.

- Κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων και του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου: περιέρχονται τμήματα της γεωγραφικής Μακεδονίας στις τρεις χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, Σερβία), με τη συνθήκη Βουκουρεστίου 1913 και μετά με τη συνθήκη Νεϊγί. Από τη γεωγραφική Μακεδονία, περίπου το 38,5% περιέρχεται στη Σερβία - Γιουγκοσλαβία, το 51,5% στην Ελλάδα, το 9% στη Βουλγαρία και στην Αλβανία περίπου 1%.

2. Ο Φίλιππος Β΄ ήταν Ελληνας;

Αναμφίβολα ήταν. Ελληνικά μιλούσαν οι αρχαίοι Μακεδόνες. Με βάση πολύμοχθες έρευνες και γλωσσικά και πολιτιστικά, οι αρχαίοι Μακεδόνες είναι ελληνικά φύλα. Ολες οι επιγραφές που έχουν βρεθεί στο χώρο της Μακεδονίας και χρονολογούνται πριν από την έλευση των Ρωμαίων, είναι ελληνικές, τα ονόματα ανθρώπων και θεών κοινά. Τα ονόματα Φίλιππος και Αλέξανδρος είναι ονόματα σύνθετων ελληνικών λέξεων. Είναι ξεκάθαρο το θέμα, δεν έχει νόημα, παρά μόνο για τη γνωστή προπαγάνδα από πλευράς Σκοπίων, γιατι οπως και να εχει, σε καμια περιπτηση οι αρχαιοι Μακεδονες δεν ηταν βουλγαροσλαυοι. Αλλωστε Μακεδνος οπως και Δωριευς σημαινει στα ελληνικα ο ψηλος τραχυς ανθρωπος. Και οι αρχαιοι Μακεδονες συμφωνα με τα ιστορικα γραφομενα ηταν Δωριεις. Διεθνως, οι ιστορικοι, εκφραζουν αμφιβολιες για το αν ηταν Ελληνες, παροτι συμμετειχαν στους Ολυμπιακους αγωνες, δικαιωμα που το ειχαν μονο Ελληνες. Λενε οι ξενοι ιστορικοι, οτι 2 κυριως πραγματα στοιχιοθετουν οτι οι αρχαιοι Μακεδονες δεν ηταν αρχαιοι Ελληνες. 1) Ενω ολες οι αρχαιες πολεις-κρατη ηταν Δημοκρατιες η Μακεδονια ηταν παντα βασιλιο. 2)Οταν ο Μεγας Αλεξανδρος κατελαβε την Ελλαδα και συμφωνησαν για εκστρατεια εναντιον της Περσικης αυτοκρατοριας, υπογραψαν το συμφωνητικο σαν "Αλεξανδρος βασιλευς των Μακεδονων, και Ελληνες, πλην Λακαιδεμονιων".

3. Πότε φθάνουν στην περιοχή οι Σλάβοι;

Κατεβαίνουν 6ο - 7ο αιώνα μ.Χ. Καλύπτουν όλα τα νότια Βαλκάνια. Διαμορφώνουν ισχυρή πληθυσμιακή βάση στην περιοχή που συζητάμε, όπου οι πληθυσμοί είχαν αραιώσει εξαιτίας πολέμων και εισβολών. Παρά τις προσπάθειες που έκαναν, όμως, δεν μπόρεσαν να καταλάβουν τη Θεσσαλονίκη, τη συμπρωτεύουσα, ας πούμε, του Βυζαντίου. Την ιδια εποχη, λιγο μετα καταφθανουν στην περιοχη και οι Βουλγαροι, που ηταν τουρανικο φυλλο, υποτασουν τις 7 σλαυικες φυλλες, τους δινουν το ονομα τους, αλλα χανουν τη γλωσσα τους.

4. Πότε διαμορφώνεται και πώς προσδιορίζεται η έννοια των Σλαβομακεδόνων;
Το 1878, κατα τη συνθηκη του Αγιου Στεφανου, που ευτυχως δεν εφαρμοστηκε ποτε μετα τις ικανοποιητικες διπλωματικες προσπαθειες του ελληνικου κρατους, δινεται ολη η περιοχη της Μακεδονιας, και η Ελληνικη, στην Βουλγαρια, οπως απαιτουσε ο τσαρος της Ρωσιας. Αλλα ευτυχως δεν εφαρμοστηκε ποτε οπως ειπαμε. Κατα το 1900, μεχρι το 1902 περιπου, διεξαγεται ο Μακεδονικος αγωνας, με τον Παυλο Μελα, το ελληνικο και το βουλγαρικο κομμιτατο, που μαχονταν ενοπλα, σε ποιον θα περασει η περιοχη οταν απελευθερωθει απο τους Τουρκους.

Είμαστε στα τελευταία χρόνια της οθωμανικής κυριαρχίας στην περιοχή, τέλος 19ου αιώνα. Εχει αρχίσει το «μακεδονικό» ζήτημα, η σύγκρουση των τριών χωρών. Οι αντίστοιχες μεγάλες ιδέες συγκρούονται. Η σύγκρουση είναι οξύτατη στην περιοχή της Μακεδονίας. Από το 1870, με την ίδρυση της βουλγαρικής Εξαρχίας, όταν ξεκινά ο εκκλησιαστικός αγώνας για το πού θα ενταχθούν οι χριστιανοί κάτοικοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας, οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή αυτή που λέγεται Μακεδονία και Θράκη, αρχίζουν και λειτουργούν διάφορες εσωτερικές δυνάμεις. Ο κόσμος όμως στην περιοχή, τα έχει χαμένα. Οι λαοί που έχουν σαφώς προσδιορισμένη ταυτότητα, οι ελληνόφωνοι, οι αλβανόφωνοι, οι βουλγαρόφωνοι με συνείδηση βουλγαρική, δεν έχουν δυσκολία να διαμορφώσουν και να εκφράσουν εθνική συνείδηση. Υπάρχουν όμως μάζες, σλαβόφωνοι, βλαχόφωνοι και χριστιανοί αλβανόφωνοι, εύκολοι στην άγρα από τις αντίπαλες εθνικές ιδεολογίες. Σε αυτή την περίοδο ενόπλων συγκρούσεων που διαρκούν μέχρι τους Βαλκανικούς Πολέμους, υπάρχουν διάφορα ρεύματα. Λιγο πριν τους Βαλκανικους πολεμους το 1910 μια οθωμανικη καταμετρηση των πληθυσμων, λεει οτι στο βιλαετι της Μακεδονιας, που περιλαμβανε τα Σκοπια, τη βουλγαρικη Μακεδονια του Πιριν και την ελληνικη Μακεδονια, οι βουλγαροι αποτελουσαν το 51%, οι Ελληνες το 30%, και οι υπολοιποι ηταν βλαχοι, αλβανοι, αρμενιοι, εβραιοι, τουρκοι και ρομα.

Στο σλαβόφωνο πληθυσμό υπάρχει μια τριχοτόμηση. Στο νοτιότερο τμήμα είναι ισχυρή η επιρροή ελληνικών σωμάτων και παρουσίας, τα σλαβόφωνα στοιχεία πρόσκεινται στην ελληνική ιδέα, κυρίως μέσω της Εκκλησίας. Βορειότερα, σε αυτούς που η ελληνική πλευρά αποκαλεί συλλήβδην Βούλγαρους, υπάρχουν δύο τάσεις. Οι αυτονομιστές, που θέλουν ανεξάρτητο κράτος και οι βουλγαρόφιλοι. Από εκεί ξεκινά ένα ρεύμα σχετικά ασθενές ως προς την ιδεολογική τοποθέτηση, αλλά το ωθεί εκεί η πολιτική επιλογή για ανεξαρτητοποίηση. Από εκεί θα ξεπηδήσουν πλέον οι Σλαβομακεδόνες.

5. Πώς οι κάτοικοι αποκαλούν τις περιοχές της Μακεδονίας, που περιήλθαν στις τρεις χώρες μετά τον καθορισμό των συνόρων με το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων;

Οι Βούλγαροι και οι ΒουλγαροΣλάβοι της Γιουγκοσλαβίας αποκαλούσαν, αλλά αποκαλούν ακόμα και σήμερα, τις αντίστοιχες περιοχές ως Αιγαιατική Μακεδονία, Μακεδονία του Βαρδάρη και Μακεδονία του Πιρίν. Οι Ελληνες αποκαλούσαμε πάντοτε τις περιοχές αυτές Ελληνική Μακεδονία, Γιουγκοσλαβική Μακεδονία και Βουλγαρική Μακεδονία.

- Στον 20ό αιώνα, η Ελλάδα πρώτη και μόνη από τις τρεις χώρες που διαδέχθηκαν την Τουρκία στον μακεδονικό χώρο, το 1913 επαναφέρει για το χώρο της ελληνικής Μακεδονίας την ονομασία Γενική Διοίκηση Μακεδονίας. Ούτε η Σερβία-κατοπινη Γιουγκοσλαβία ούτε η Βουλγαρία χρησιμοποίησαν το μακεδονικό όνομα για να προσδιορίσουν τις περιοχές που είχαν προσαρτήσει.

- Η Γιουγκοσλαβία μόλις το 1945 δημιουργεί την ομόσπονδη δημοκρατία της Μακεδονίας στο νότο. Προπολεμικά, το γιουγκοσλαβικό καθεστώς ονόμαζε τις επαρχίες με βάση τα ποτάμια: η περιοχή της Σερβίας Μόραφσκα, της Κροατίας Ντούναφσκα και η περιοχή στο νότο Βάρνταρσκα. Απο τον Βαρδαρη ποταμο, οπως ονομαζουν τον Αξιο. Το 1991, με τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, εμφανίζεται το πρώτο ανεξάρτητο μακεδονικό κράτος, κατά τον αυτοπροσδιορισμό του, με την ονομασία Ρεπούμπλικα Μακεντόνιγια, στα όρια της περιοχής του Βαρδάρη.

6. Πότε καθιερώνεται ζήτημα μακεδονισμού;
Το προβλημα υπαρχει απο το 1900. Οι Βουλγαροι, κατα την προσφιλη τους τακτικη, καλλιεργουν στους βουλγαροσλαυους των Σκοπιων, οτι ειναι Μακεδονες, και πρεπει να διεκδικησουν αυτονομια. Την ιδια τακτικη ειχαν ακολουθησει και με την Ανατολικη Ρωμυλια (την περιοχη της Φιλιπουπολης), μεχρι που την εμσωματωσαν στο κρατος της Βουλγαριας, διωχνοντας ολους τους Ελληνες. Δεδομενο επισης ειναι οτι τον καιρο της μεγαλης ισχυος του Βουλγαρικου βασιλειου, κατα τον 9ο αιωνα, τους οποιους συνετριψε ο Βυζαντινος αυτοκρατορας Βασιλειος Βουλγαροκτονος, πρωτευουσα του Βουλγαρικου βασιλειου ηταν τα Σκοπια.

Στη διάρκεια του Μεσοπολέμου, οι Βούλγαροι καλλιεργούν την ιδέα της μεγάλης Βουλγαρίας, αλλά χρησιμοποιούν και το παιχνίδι αυτονομίας της γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας. Εκείνη την εποχή η ιδέα του μακεδονικού έθνους δεν είχε ακόμα διαμορφωθεί. Τότε εμφανίζεται ένας νέος παράγοντας, το κομμουνιστικό κίνημα. Η Κομιντέρν στο ευρύτερο πρόγραμμα εξάπλωσης σοβιετικής επιρροής λανσάρει το πρόγραμμα δημιουργίας βαλκανικής κομμουνιστικής ομοσπονδίας. Στόχος, η δημιουργία μικρών κρατών που θα ήταν ομόσπονδα τμήματα στη βαλκανική ομοσπονδία. Δύο από τα κράτη θα έπρεπε να προέλθουν από συνένωση. Η ενιαία Μακεδονία, που θα περιελάμβανε και τα τρία τμήματα της γεωγραφικής Μακεδονίας, και η ενιαία Θράκη. Το αποδέχεται αυτό το πρόγραμμα το βουλγαρικό Κ.Κ. και επιβάλλεται από τη Μόσχα στα Κ.Κ. Ελλάδας και Γιουγκοσλαβίας. Αρχισε πλέον η καλλιέργεια της έννοιας του μακεδονισμού. Το ελληνικό Κ.Κ., συνειδητοποιώντας τις δυσκολίες του θέματος, υιοθετεί τον όρο Σλαβομακεδόνες.

- Το 1941, 6 Ιανουαρίου, σημειώνεται η εισβολή των Γερμανών σε Γιουγκοσλαβία και Ελλάδα. Ενα τμήμα, το μεγαλυτερο, της ελληνικής Μακεδονίας και το σύνολο της νότιας Γιουγκοσλαβίας δίνονται στη Βουλγαρία. Οι Βούλγαροι λειτουργούν ως κατακτητές. Αυτό εκμεταλλεύεται η γιουγκοσλαβική πλευρά. Οργανώνονται οι παρτιζάνοι ως Μακεντόντσκι (Μακεδόνες), προσδιορισμός τότε γεωγραφικός. Η μεταμόρφωση του όρου από γεωγραφικό σε εθνικό ήταν κατάλληλη περίοδος για να γίνει.

Από τη στιγμή που επί Τίτο το όνομα χρησιμοποιείται για κρατική οντότητα με κρατικό μηχανισμό, μακεδονική γλώσσα, μακεδονική εκκλησία, έχουμε όλα τα συστατικά της εθνικής συνείδησης.

7. Ποια είναι η πιο συγγενής γλώσσα στην επίσημη γλώσσα της FYROM;

Η γλώσσα που ομιλείται στην περιοχή είναι διάλεκτος της βουλγαρικής. Εχει απόσταση από την επίσημη βουλγαρική, διότι από το βουλγαρικό κράτος επελέγησαν ως πυρήνας της επίσημης εθνικής γλώσσας ιδιώματα της βορειοανατολικής Βουλγαρίας. Οι γλωσσολόγοι που ανέλαβαν να διαμορφώσουν τη μακεδονική γλώσσα, πήραν ως βάση το ιδίωμα της περιοχής Περλεπέ, που εμπλουτίστηκε με λεξιλόγιο της σερβικής γλώσσας, ενώ έγιναν αλλαγές και σε κάποια γράμματα.

8. Η Ελλάδα αναγνώριζε την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Μακεδονίας με αυτό το όνομα;

Δεν υπήρχε ανάγκη να την αναγνωρίσει, διότι δεν ήταν κράτος, η Αθήνα επικοινωνούσε με εκπρόσωπο της Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας. Βέβαια, η Σοσιαλιστική Δημοκρατίας Μακεδονίας εφάπτετο ελληνικής επικράτειας και ανέκυπταν προβλήματα, που έπρεπε να λύνονται. Υπήρχαν διάφοροι μηχανισμοί για να αποφεύγει το ελληνικό κράτος να χρησιμοποιήσει τη λέξη Μακεδονία ή Μακεδονικός, βρίσκονταν διάφορα τερτίπια. Π.χ. στην υπογραφή συνθήκης μεθοριακής επικοινωνίας το 1959. Επρεπε να υπογραφούν τα δελτία εισόδου - εξόδου παραμεθόριων πληθυσμών. Επρεπε να είναι στη λεγόμενη μακεδονική γλώσσα. Η ελληνική πλευρά αντιδρούσε. Βρέθηκε η λύση στο πρωτόκολλο να αναφέρεται ότι τα δελτία θα γράφονται στις επίσημες γλώσσες των δύο κρατών, χωρίς αυτές να ονομάζονται. Παράλληλα, όταν σε επίσημα έγγραφα γινόταν αναφορά στην περιοχή, χρησιμοποιούσαμε το αρκτικόλεξο ΣΔΜ και όχι ολόκληρη την αναφορά Σοσιαλιστική Δημοκρατία Μακεδονίας.

9. Τελικά, υπήρχαν προβλήματα με την Ομόσπονδη Δημοκρατία της Μακεδονίας και από πού εκπορεύονταν; Πώς συμπεριφερόταν η ηγεσία της;

Ολα τα ζητήματα που είχαμε με τη Γιουγκοσλαβία προέρχονται από εκεί. Και από αυτή την κρατική οντότητα και από τους λεγόμενους «αιγαιάτες», τους ελληνες σλαυομακεδονες πολιτικούς πρόσφυγες που καταδιωχθηκαν εκεί μετά τον Εμφύλιο. Τη δεκαετία του '50 υπολογίζονταν σε 30.000. Στη δεκαετία του '90, δημοσιεύματα των Σκοπίων τους υπολόγιζαν σε 80 - 100.000. Δημιουργήθηκε ισχυρό λόμπι αιγαιατών. Το οποιο εχει απολυτα δικιο σε οτι ζηταει. Να γυρισουν πισω στα σπιτια τους οι διωγμενοι ελληνες σλαυομακεδονες, που διωχθηκαν απο τους συνεργατες των ναζιστων γερμανων και των εγγλεζων, επειδη οι ελληνες σλαυομακεδονες πολεμησαν τους ναζιστες.

Υπήρχαν πολλά προβλήματα, άδειες διελεύσεως, απαιτήσεις οικονομικές, αιτήματα για επισκέψεις. Το αιγαιατικό λόμπι υπέβαλε αιτήματα στην τοπική κυβέρνηση Σκοπίων, αυτή μετέφερε τα αιτήματα στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η οποία ήταν υποχρεωμένη να τα υποστηρίξει. Πολλοί από τους πολιτικούς πρόσφυγες στα Σκόπια έφυγαν ως μετανάστες στην Αυστραλία, στον Καναδά, όπου ανέπτυξαν έντονη δράση, που εμφανίζεται με τη μορφή των αντίστοιχων λόμπι έως σήμερα.










Η προπαγάνδα στο Σκάι φυσικά και δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία». Αποτελεί έναν από τους μακροχρόνιους σχεδιασμούς των κοσμοπολιτών του κεφαλαίου, αφού το στήσιμο της 2ης παγκοσμιοποίησης του Καπιταλισμού της καταστροφής δεν εξυπηρετείται από εθνικά οράματα, εθνικό πολιτισμό ή εθνικές μνήμες. Πολύ δε περισσότερο από εθνικές εξεγέρσεις ή επαναστάσεις.
Βεβαίως μια αποκλειστικά «εθνοκεντρική» πολιτική είναι δύσκολο να περπατήσει, ειδικά όταν στοιχεία της έχουν εξεφτελιστεί από εθνικιστές, χουντικούς και λοιπούς ρατσιστές. Το ιδεολόγημα του «ελληνοχριστιανικού» πολιτισμού έπαιξε κάποιο ρόλο στο στήσιμο του ελλαδικού κράτους, αλλά το ξήλωμά του δεν μπορεί να γίνεται με τους όρους του κεφαλαίου, τις «ελευθερίες» του και τους γενικότερους στόχους του. Διότι μετατρέπεται η «εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης».
Η «βερεμιάδα ομάδα» που δείχνει να κυριαρχεί στα ελληνικά πανεπιστήμια στα ζητήματα ιστορίας, αφού αναπαρήγαγαν τον εαυτό τους με κλωνοποιήσεις, φυσικά και έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους τώρα που η χώρα μας και ο λαός της, βήμα το βήμα, εκποιείται και παραδίνεται από τους ομοϊδεάτες πολιτικούς μέσω ΕΕ-ΔΝΤ.
Ο κίνδυνος (γι’ αυτούς) εξέγερσης τύπου Αιγύπτου ή Τυνησίας μεγαλώνει και επομένως η τηλεοπτική προπαγάνδα για τη διάλυση της όποιας εθνικής διάστασης της πολιτικής και ιδεολογίας οφείλει να κατακερματιστεί, ώστε να μην υπάρχει κανένα περιθώριο δημιουργίας παλλαϊκού μετώπου «αντίστασης και ανατροπής» με μη εθνομηδενιστικά χαρακτηριστικά.
Δυο κρίσιμα σημεία θεωρώ σημαντικά στην προπαγάνδα των κοσμοπολιτών του κεφαλαίου:
Α) Η όμορφή και δίκαιη – δήθεν – Pax Othomanica. Δηλαδή η θεωρία του πόσο ιδανικά ήταν τα πράγματα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Βεβαίως δεν είμαστε Μανιχαϊστές, αλλά σε εκατοντάδες χρόνια κυριαρχίας σίγουρα θα υπήρξαν πολλαπλές περίοδοι υποταγής, ειρήνης, εξεγέρσεων, διωγμών, ηττών, πολιτικής και οικονομικής καταπίεσης, ταξικότητα, κινήματα εθνικών ή θρησκευτικών ταυτοτήτων κλπ. Και ανεξάρτητα πως θα ήθελε κάποιος να γίνει και εξελιχθεί η βαλκανική επανάσταση, αυτό ουδόλως μειώνει τους ηρωικούς αγώνες. Το αντίθετο.
Β) Ο - δήθεν – μύθος της Αγίας Λαύρας. Ότι δηλαδή η επανάσταση του 1821 δεν ξεκίνησε από εκεί και ειδικά στις 25 Μαρτίου. Το αστείο με τους κοσμοπολίτες είναι ότι νομίζουν ότι οι Καλαβρυτινοί δεν το γνωρίζουμε το 2ο… Κούνια που τους κούναγε. Δεν γνωρίζουν πόσες δεκαετίες τώρα γίνονται οι σχετικές εκδηλώσεις σε Αγία Λαύρα και Καλάβρυτα στις 21 Μαρτίου, μέρα εξέγερσης νικηφόρας στα Καλάβρυτα; Δεν ξέρουν ότι είναι μέρα μνήμης της Επανάστασης στα Καλάβρυτα, όπου παίζεται και σχετικό θεατρικό όσο θυμάμαι τον εαυτό μου; Δεν διαβάζουν ντοκουμέντα από Καλαβρυτινά περιοδικά, όπως το «Επι-κοινωνείν»;
Δεν είδαν ότι τελικά η κρίσιμη ημερομηνία δεν είναι ούτε η 25 Μαρτίου βεβαίως εκεί, αλλά ούτε η 21η ; Και ναι μεν στις 25 Μαρτίου φαίνεται ότι στην πλατεία Αγίου Γεωργίου στην παλιά Πάτρα είχαμε σχετική διακήρυξη για την Επανάσταση μαζί με τον Π. Π. Γερμανό, εξού και από εκεί αρχίζει η ομώνυμη οδός Γερμανού;
Τι συνέβη όμως στις 17 Μαρτίου 1821 Δεκέμβρη; Η Μέρα αυτή είναι μέρα σημαντική για την Αγία Λαύρα και Τα Κάλαβρυτα. Είναι μέρα μνήμης του Αγίου Αλεξίου, του Ανθρώπου του Θεού, όπου φυλάσσεται και προσκυνείται η αγία κάρα του. Πρόκειται για τον Πολιούχο Καλαβρύτων.
Από την παραμονή στις 22.00 ξεκινά η όντως ολονύκτια ακολουθία που τελειώνει το επόμενο πρωί (περί τις 8.00). ¨όπως τώρα, έτσι και τότε πλήθος πιστών από τα γύρω χωριά αποβραδίς (με άλογα τα παλιά χρόνια) κατέκλυζε το μοναστήρι. Τότε, 17-3-1821, λειτουργούσε εκεί ο Παλαιών Πατρών Γερμανός και ξημερώνοντας μετά τη θεία Λειτουργία έγινε και η σχετική ορκωμοσία των Καλαβρυτινών αγωνιστών, όχι βεβαίως με ευκολία….
Τι και αν αργότερα η μέρα γιορτασμού έγινε η 25 Μάρτη; Τι θα κόστιζε σε εραστές της ιστορικής αλήθειας να σημειώσουν τα παραπάνω, αντί να παίζουν με τις αγωνίες ενός έθνους, ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής και πολιτικής κατοχής,. Όπως έδειξε προχθές η τρόϊκα;
Μια μόνο ερμηνεία ανήκει σ αυτούς: Έχουν άλλες αγωνίες και άλλα συμφέροντα….

Nα τονιστει παρακαλω, για να ειμαστε σωστοι και δικαιοι, οτι η αποφαση για επανασταση στην Ελλαδα την 25η Μαρτιου, ηταν αποφαση του Υψηλαντη και των Φιλικων πριν διαβουν τον Προυθο ποταμο. Και η αποφαση να εορταζεται η 25η Μαρτιου σαν ημερα εθνικης παλιγεννεσιας, ηταν αποφαση το 1822 της πρωτης ελληνικης βουλης της Επιδαυρου.
Για να ξερουμε τι λεμε.







Δρέσδη: με οδοφράγματα ενάντια στους φασίστες
από kRASS 8:03μμ, Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011
Και φέτος απέτυχαν οι φασίστες του NPD να παρελάσουν για το βομβαρδισμό της Δρέσδης από τους συμμάχους το 1945.
Περισσότεροι από 12.000 αντιφασίστες, αριστεροί και αυτόνομοι, συγκρούστηκαν με την αστυνομία αλλά και με φασιστοειδή που είχαν προγραμματίσει πανεθνική πορεία "μνήμης" για το βομβαρδισμό της Δρέσδης από Αμερικάνούς και Βρετανούς το 1945.
Οι 2.000 φασίστες γύρισαν στα σπίτια τους άπραγοι αφού δεν έκαναν παρά μόνο λίγα μέτρα πάνω στο προγραμματισμέο τους δρομολόγιο. Η ιστορία δεν αναθεωρείται. Bomber Harry, do it again! Φασίστες, πίσω στις τρύπες σας!






άλλο ένα κατάπτυστο άρθρο
από της Σώτης Τριανταφύλλου 10:53μμ, Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011
για το μεταναστευτικό:
Το ξέρω πως θα σας χαλάσω τη διάθεση αλλά:
http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/334/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF
Πόσο θράσος...
Προς τι η έκπληξη;
από @ 11:17μμ, Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011
Η Athens Voice είναι εταιρεία ξεπλύματος χρήματος του ΜΠΑΤΣΟΚ. Τι περίμενες να γράφει δηλαδή;
xeplima
από d 5:30μμ, Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
ξεπλυμα τα καναλια , ξεπλυμα οι εφημεριδες,,,πλυντηριο εχουμε γινει εδω περα...
.
από . 11:25μμ, Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
Είναι αστείο, πάντως, που οι ίδιοι άνθρωποι που προέβαλλαν πριν από, όχι και τόσα πολλά χρόνια, την πολυπολιτισμικότητα βγαίνουν τώρα για να την καταγγείλουν, φροντίζοντας ωστόσο να αποβάλλουν τη ρετσινιά του ρατσιστή ρίχνοντάς τα όλα στους Μουσουλμάνους (δηλ. στους άλλους) θυμίζοντας το ρητό, "Δεν είμαι εγώ ρατσιστής, αυτός είναι μαύρος".
Τι να πεις... από τυφλωμένα ναρκισσιστικά, εγωπαθή, ανθρωπάρια που αλλάζουν απόψεις ανάλογα με το κατά πού φυσά ο άνεμος είναι γεμάτη η Ευρώπη (και όχι μόνο φυσικά). Αν αύριο βγει η Μέρκελ και τους αναγγείλει ότι πρέπει να πάνε να πνιγούν, ελπίζω τουλάχιστον να είναι αρκετά ηλίθιοι για να το κάνουν.