Ηλιακή έκρηξη επηρεάζει τη Γη
Διαβάστε για την ισχυρή ηλιακή ακτινοβολία που εκτοξεύτηκε αιφνιδιαστικά με κατεύθυνση τη Γη
Δημοσιεύτηκε: Ιανουάριος 24 2012 08:21
Η πιο ισχυρή ηλιακή έκρηξη από το 2005 έχει ξεκινήσει να πλήττει την Γη, βομβαρδίζοντας τον πλανήτη μας με μαγνητικά σωματίδια που είναι δυνατόν να προκαλέσουν διαταραχές στις δορυφορικές τηλεπικοινωνίες, ανακοίνωσαν σήμερα οι αμερικανικές αρχές.
Η έκρηξη, που ξεκίνησε σε σημείο κοντά στο κέντρο του Ηλίου, θα εξακοντίζει σωματίδια πρωτονίων προς τον πλανήτη μας έως την Τετάρτη, προειδοποίησε η Εθνική Διοίκηση Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ).
"Η έκρηξη από μόνη της δεν έχει κάτι το εντυπωσιακό, αλλά εξαπολύει στο διάστημα μία τεράστια μαγνητικής φόρτισης μάζα πλάσματος με την τρομακτική ταχύτητα των 6,4 εκατ. χλμ/ ώρα", τονίζει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Νταγκ Μπίσεκερ, φυσικός στο Διαστημικό Κέντρο Μετεωρολογικών Προβλέψεων της NASA.
Η γεωμαγνητική καταιγίδα που θα προκληθεί από τον Ήλιο ναι μεν θα είναι η εντονότερη από το 2005, αλλά είναι διαβαθμισμένη μόλις στο επίπεδο 3 της 5βαθμης κλίμακας, τόνισε ο ίδιος. Συνεπώς, καίτοι χαρακτηρίζεται ως «δυνατή», δεν θεωρείται σφοδρή.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΝΟΑΑ, ένα φαινόμενο κατηγορίας 3 μπορεί να προκαλέσει διαταραχές στα πληροφοριακά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί σε δορυφόρους, όπως και στις ραδιοεπικοινωνίες στο επίπεδο των πόλων. Η εναέρια κυκλοφορία, οι πετρελαϊκές εξέδρες και οι εξερευνητικές ομάδες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κάποιες ενοχλήσεις σε διάφορες περιοχές.
"Δεν αναμένουμε κάποιον μεγαλύτερο αντίκτυπο από ένα συμβάν τέτοιου τύπου", τονίζει ο Μπίσεκερ.
Αποδοκίμασαν τον Σημίτη στο Βερολίνο
Διαβάστε για την παρέμβαση ομάδας νεαρών
Δημοσιεύτηκε: Ιανουάριος 24 2012 07:55
Με πλακάτ τα οποία είχαν πάνω το σήμα της Siemens υποδέχτηκε ομάδα νεαρών τον Κώστα Σημίτη, ο οποίος μίλησε σε συνέδριο στο Βερολίνο. Τα μέλη της Ελληνικής Ομάδας του Βερολίνου, του επιτέθηκαν φραστικά ενώ του ζήτησαν να αποχωρήσει.
Παίρνοντας τον λόγο εκπρόσωπός τους, χαρακτήρισε "ιδιαίτερα προβληματικό να προσκαλεί κανείς τον Κώστα Σημίτη για να μας πει πού πρέπει να πάει η Ελλάδα", καθώς, όπως είπε, "έχει ένα μακρύ παρελθόν στο ελληνικό πολιτικό τοπίο και είναι συνυπεύθυνος για την κατάσταση, αφού κατά την διάρκεια της κυβέρνησής του η διαφθορά αυξήθηκε σε απίστευτο βαθμό".
Η εκπρόσωπος της ομάδας αναφέρθηκε στους κυρίους Τσουκάτο και Μαντέλη, αλλά και σε πρώην υπουργό Άμυνας, για τον οποίο η γερμανική δικαιοσύνη θεωρεί ότι έχει επίσης πάρει χρήματα και κάλεσε τον κ. Σημίτη, τον άνθρωπο που "θυσίασε τον ελληνικό λαό" και είναι "ταυτισμένος με την είσοδο της Ελλάδας στην Ευρωζώνη, την οποία σήμερα επικρίνει" να "αναλάβει τις ευθύνες του και να αποσυρθεί".
Ο κ. Σημίτης αρνήθηκε να σχολιάσει την παρέμβαση, η οποία χειροκροτήθηκε από μέρος του κοινού.
Ζωγράφισαν σβάστικες στη Ροδο και έσπασαν μάρμαρα τάφων των συμμαχων του 40
Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012, 05:44
Βάνδαλοι επιτέθηκαν σε δύο κοιμητήρια της Ρόδου, σπάζοντας Μάρμαρα και ζωγραφίζοντας σβάστικες στους τάφους.
Οι δράστες μετέβησαν στο συμμαχικό νεκροταφείο του νησιού και τα έκαναν «γυαλιά καρφιά» ενώ το ίδιο συνέβη – σε μικρότερο βαθμό- και στο κοιμητήριο του Αγίου Δημητρίου.
Ειδικότερα, μεγάλης έκτασης ζημιές προκλήθηκαν τουλάχιστον σε 12 τάφους στο συμμαχικό νεκροταφείο που βρίσκεται στο Καρακόνερο επί της οδού Ρόδου – Καλλιθέας, καθώς οι βάνδαλοι έσπασαν μάρμαρα και ζωγράφισαν το σήμα της σβάστικας επάνω σε αυτά, σύμφωνα με τη Ροδιακή. Οι ίδιοι φέρονται να άφησαν σημείωμα με υβριστικό περιεχόμενο.
Στο παλιό νεκροταφείο του Αγ. Δημητρίου σημειώθηκαν φθορές και συγκεκριμένα σπασμένοι σταυροί και βάζα σε δύο μνήματα.
Ζήτησαν να αφήσουν ελεύθερο τον… ελληνα ληστή στον Αγιο Παντελεημονα!
Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012, 03:29
Έξω από το Α.Τ. Αγίου Παντελεήμονα στην Αθηνα συγκεντρώθηκαν περί τα 10 άτομα το βράδυ της Δευτέρας, στις 22:30, διαμαρτυρόμενα για την κράτηση ενός ατόμου το οποίο προηγουμένως, μαζί με συνεργό λήστεψαν δύο αλλοδαπούς.
Στο σημείο επικράτησε ένταση για αρκετή ώρα, με τους συγκεντρωθέντες να απαιτούν από τις αστυνομικές αρχές να αφήσουν ελεύθερο τον εν λόγω άνδρα.
Οι ίδιοι αποχώρησαν μετά από μιάμιση περίπου ώρα.
«Γιούχαραν» την Μ. Ξενογιαννακοπούλου
Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012, 04:53
Με απόλυτη επιτυχία η Αδελφότητα Κεφαλλήνων και Ιθακησίων Πειραιά γιόρτασε τα 90 χρόνια ζωής της και παράλληλα «έκοψε» την καθιερωμένη πρωτοχρονιάτικη πίτα της.
Πλήθος κόσμου γέμισε και φέτος ασφυκτικά το θέατρο «Ακροπόλ» στην Αθήνα. Παρουσία εκπροσώπων πολιτείας και συγκεκριμένα της υπουργού Μαριλίζας Ξενογιανακοπούλου, του υφυπουργού Πέτρου Αλιβιζάτου, του Περιφερειάρχη Σπύρου Σπύρου και αντιπεριφερειάρχη Σωτήρη Κουρή
Και ενώ όλα κυλούσαν ήρεμα, στην αναγγελία της παρουσίας της κ. Ξενογιανακοπούλου, οι παρευρισκόμενοι φώναξαν συνθήματα αποδοκιμασίας και, της ζήτησαν να αποχωρήσει από την αίθουσα.
Eντονες αποδοκιμασίες της συμπατριώτισσας Αναπληρώτριας Υπουργού Εξωτερικών Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου. Η ίδια αποχώρησε νωρίς από την εκδήλωση. Αντίθετα ο Περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου κέρδισε το χειροκρότημα των συμπατριωτών μας και μαζί του και ο Σωτήρης Κουρής.
Δημητρης Καζακης
Έλαβα και παραθέτω την παρακάτω επιστολή του κ. Τ. Φωτόπουλου
Κύριε Καζακη,
Πολύ λυπήθηκα όταν έμαθα οτι το μπλογκ σας φιλοξένησε σήμερα συκοφαντική επίθεση εναντίον μου απο ανώνυμους αλήτες --είναι ο επιεικέστερος όρος που μπορώ να χρησιμοποιήσω για τις πιο ανέντιμες πολιτκές πρακτικές που χρησιμοποιούν εναντίον μου, και οι οποίοι μπορεί να ενεργούν και εν υπηρεσία, κάποιοι με τα ψευδώνυμα "Omadeon" και "αιρετικός¨. Οι άνθρωποι αυτοί (που μόνο φαινομενικά ανήκουν στο ανθρώπινο είδος και βρίζεις τα ζώα αν τους αποκαλέσεις ζώα) , όπως κατήγγειλα και στο τελευταίο άρθρο μου που υποθέτω δεν το διαβάσατε μολονότι αναδημοσιεύθηκε ευρέως σε πάρα πολλά μπλόγκς της Αριστεράς --και θα παρακαλούσα να το διαβάστε για να δείτε τη στοιχειοθέτηση των κατηγοριών μου --με την προφανή υποστήριξη κάποιων πολιτικών δυνάμεων της "Αριστερας", που φαινεται δεν διστάζουν να καταφεύγουν σε παρόμοια μέσα, γίνονται καθημερινώς και θρασύτεροι :
http://www.inclusivedemocracy.org/fotopoulos/greek/grE/gre2012/2012_01_21.html
ΟΛΑ όσα αναφέρουν στο μπλόγκ σας για θέσεις μου ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΙΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ που τα έχουμε δείξει επανειλημμένα ως τέτοια και εγω προσωπικά και τα μέλη του Δίκτυου Περιεκτικής Δημοκρατίας, και φυσικά κάποιος που έχει τη παραμικρή ιδέα από το συγγραφικό μου έργο ξέρει πολύ καλά αν έχει οποιαδήποτε σχέση με τη πραγματικότητα ο χαρακτηρισμός μου σαν "Σταλινικού" κλπ. Επομένως, το να φιλοξενεί το μπλογκ σας σχόλια που με χαρακτηρίζουν ατεκμηρίωτα "Σταλινικο" είναι τουλάχιστον πολιτικα ανέντιμο ,αλλά και άκρως συκοφαντικό και υβριστικό. Όπως θα ξέρετε, κριτική στις θέσεις σας άσκησα και εγώ και είχατε κάθε δικαίωμα να κριτικάρετε και εσείς τις θέσεις μας, μολονότι απο όσο γνωρίζω δεν το κάνατε, παρά το γεγονός οτι ενας εποικοδομητικός δημόσιος διάλογος για τις εκατέρωθεν θέσεις θα ήταν σίγουρα χρήσιμος. Εκείνο που δεν έχει όμως κανένας μας δικαίωμα είναι οι προσωπικές συκοφαντικές επιθέσεις και ύβρεις, τις οποίες πάντοτε θεώρησα άξιες για άθλια υποκείμενα του υποκόσμου όπως οι προαναφερθέντες θρασύδειλοι κουκουλοφόροι, και θέλω να ελπίζω οτι και εσείς συμφωνείτε μαζί μου και θα αποσύρετε άμεσα τα συκοφαντικά σχόλια εναντίον μου, των οποίων φαντάζομαι ότι δεν γνωρίζετε την ύπαρξη γιατι δεν μπορώ να σκεφθώ ότι εσκεμμένα επιτρέψατε παρόμοιους οχετούς λάσπης από το επώνυμο μπλογκ σας (το οποίο φαντάζομαι θα έχει και αυτό κάποιους δεοντολογικούς κανόνες , όπως κάθε σοβαρό μπλογκ, να μην δημοσιεύει ατεκμηρίωτους χαρακτηρισμούς κατά δημοσίων προσώπων ή σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες . Ελπίζω συμφωνείτε μαζί μου ότι αν επιτρέψουμε παρόμοιες τακτικές ζούγκλας, που κάποιοι καλλιεργούν εκμεταλλευόμενοι την βολική διαδικτυακή ανωνυμία, και οι οποίες φυσικά θα γενικευθούν τελικά, αυτό θα οδηγήσει στην αυτοκαταστροφή κάθε πραγματικής αντίστασης στην επιβαλλόμενη καταστροφή της χώρας απο τις ξένες και ντόπιες ελίτ. Αυτό θέλουμε; Μήπως αυτοί που παριστάνουν τους υποστηρικτές σας παίζουν εντελώς άλλο ρόλο στη πραγματικότητα, γιατί αυτό ακριβώς επιδιώκουν;
Τέλος δεν χρειάζεται να επισημάνω το αυτονόητο οτι ανώνυμοι λασπολόγοι μπορεί να βρίζουν και συκοφαντούν χωρίς καμιά πολιτική ή άλλη συνέπεια, πράγμα βέβαια που δεν ισχύει στη περίπτωση επωνύμων μπλογκς που φιλοξενούν παρόμοιες αθλιότητες.
Takis Fotopoulos
Ένα σύντομο σχόλιο:
Οι αναρτήσεις για τις οποίες έχει αποκλειστική ευθύνη ο διαχειριστής του Blog είναι οι δικές του που αναρτώνται επώνυμα. Έχω σαν αρχή μου, αφενός, να μην παρεμβαίνω στην σχολιογραφία επί των κειμένων μου, είτε είναι ανώνυμα, είτε είναι επώνυμα σχόλια, και, αφετέρου, να μην κατεβάζω οτιδήποτε αναρτά ο οποιοσδήποτε εκτός και αν υπερβαίνει τα όρια της προσωπικής χυδαιότητας. Κι αυτό απ' όσο μπορώ να θυμηθώ έχει συμβεί πριν αρκετό καιρό, στην περίπτωση δυο ανώνυμων σχολίων που χρησιμοποιούσαν την γνωστή διάλεκτο του φασιστικού υποκόσμου. Δεν το έχω κάνει σε καμιά άλλη περίπτωση, ανεξάρτητα από το αν συμφωνώ ή διαφωνώ μ' αυτά.
Όποιος κάνει τον κόπο να ξεφυλλίσει την σχολιογραφία σε διάφορες παλιότερες αναρτήσεις μου θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν ανώνυμα, ή και επώνυμα σχόλια που εκφράζονται πολύ πιο σκληρά και άσχημα για μένα τον ίδιο, απ' ότι για τον κ. Φωτόπουλο. Δεν τα "κατέβασα". Όπως δεν πρόκειται να "κατεβάσω" και τα σχόλια για τον κ. Φωτόπουλο. Όχι γιατί συμφωνώ, ή διαφωνώ μαζί τους, αλλά γιατί πολύ απλά δεν το κάνω. Είναι θέμα αρχής.
Τέλος, θα ήθελα να δηλώσω ότι όποτε θέλησα να αντιπαρατεθώ με κάποιον το έκανα δημόσια και επωνύμως. Δεν βάζω άλλους να το κάνουν για μένα. Ούτε στο προσωπικό μου blog, ούτε πουθενά αλλού. Όσο για την κριτική που κατά καιρούς μου έχει ασκήσει ο κ. Φωτόπουλος είναι ευπρόσδεκτη. Δεν απάντησα ποτέ γιατί πολύ απλά δεν βρήκα σε τι με αφορά, μιας και οι κριτικές του παρατηρήσεις δεν αφορούν εκφρασμένες θέσεις και απόψεις μου, αλλά αποκλειστικά δικές του "ερμηνείες".
Δημήτρης Καζάκης
Τον Καζάκη, μάλλον πρέπει να τον προσέχουμε. Ενώ όλος ο αστικός Τύπος τον έχει θαμένο και προβάλει τον Θεοδωράκη και τη Σπίθα του, ενώ του επιτίθονται ιδεολογικά διάφοροι βαραμένοι, μαζέυει κόσμο από παντού, όπου μιλάει!!!
Βασικά από δυσαρεστημένους πρώην πασοκους!!!!
Μια χρήσιμη ανταλλαγή απόψεων περι εθνους και ταξεων….
Eλαβα και παραθέτω την παρακάτω επιστολή, όπως και την απάντηση που συνέταξα:
Για να μπορέσει ο λαός πρέπει να του πούμε την αλήθεια…
Με αφορμή την εκδήλωση του ΕΠΑΜ και την ομιλία του κ. Καζάκη στις 17- 12 2011 στο Βόλο για την οικονομική κρίση και τις διεξόδους απ’ αυτή θα ήθελα να καταθέσω μερικές σκέψεις.
Καταρχάς πρέπει να επισημάνω ότι με εντυπωσίασε το πλήθος του κόσμου σε σημείο που σκέφτηκα πως « να ,κάτι κινείται» αφού σε άλλες παρόμοιες συγκεντρώσεις ο κόσμος είναι αισθητά λιγότερος, στα όρια θα έλεγα της απογοήτευσης. Παρακολούθησα όλη την ομιλία με μεγάλη προσοχή και με ακόμη μεγαλύτερη τόσο την Πολιτική όσο και την Επαγγελματική γεωγραφία του κόσμου που συμμετείχε, αφού η κοινωνία μας είναι μικρή και λίγο – πολύ όλοι γνωριζόμαστε.
Συμπέρασμα πρώτο : ήταν όλοι εκεί , πρώην και νυν αριστεροί, μεταμελημένοι πασόκοι, μέλη και υποψήφιοι με το ΛΑΟΣ , μέλη και εκλεγμένοι τοπικοί άρχοντες τόσο με το ΠΑΣΟΚ όσο και με τη Ν.Δ. , αλλά και μικρομεσαία στρώματα, έμποροι , καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, συνταξιούχοι , ακόμη και γραφικοί!
Προσπάθησα να καταλάβω ποια είναι η συγκολητική ουσία και βρίσκονται όλοι αυτοί οι διαφορετικών πολιτικών αποχρώσεων πολίτες εκεί.
Η πρώτη απάντηση προφανής : η οικονομική και όχι μόνο κρίση «ακουμπάει » τους πάντες ενώ ο κόσμος διψάει για κάτι καινούριο , κάτι έξω από το μέχρι σήμερα γνωστό πολιτικό – κομματικό σκηνικό. Και ως εδώ καλά. Κάτι όμως με έτρωγε μέσα μου. Τι άλλο λοιπόν, τι άλλο είναι αυτό που ενώνει όλο αυτό τον κόσμο και ήρθε ως εδώ; Αφού το παίδεψα λίγο ακόμη ήρθε ο «φωτισμός». Αυτό που δεν φαίνεται αρχικά σου αποκαλύπτεται με μια δεύτερη ματιά. Ο ΛΑΟΣ είπα μέσα μου, αυτή η «μαγική» λέξη ( που σημειωτέον ακούστηκε τουλάχιστον καμιά δεκαριά φορές από την ομιλητή , με την επισήμανση ότι έχω εμπιστοσύνη στο Λαό) είναι που ενώνει τους πάντες , δεξιούς – αριστερούς- κεντρώους- εργάτες – μικρομεσαίους ακόμη και τους αστούς!!!
Και ως γνωστόν κάθε τι λαϊκό , κάθε τι που σχετίζεται με το Λαό συνήθως αγιοποιείται , είναι τίμιο κ.λ.π.Ο Λαός λοιπόν , το Λαϊκό στοιχείο και για να μην μας ξεφύγει κανείς συγκροτούμε ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ και μάλιστα ΕΝΙΑΙΟ. Σεχταριστή είπα μέσα μου σα δεν ντρέπεσαι.
Συνειρμικά μου ήρθε και η έννοια ΕΘΝΟΣ – ΕΘΝΙΚΟ κ.λ.π. Άλλη έννοια πάλι, σκέφτηκα, που χωράει τους πάντες , μόνο που η τελευταία είναι και αρνητικά φορτισμένη , σε παραπέμπει στο εθνικιστής- φασίστας κ.λ.π. ξέρετε…
Άρα σωστά επιλέχτηκε από τον κ. Καζάκη για τίτλος του υπό συγκρότηση κινήματός του το ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ και όχι για παράδειγμα ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ.
Ας ανοίξω εδώ μια παρένθεση για να μην παρεξηγηθώ. Ο ίδιος αισθάνομαι λαϊκός τόσο από άποψη καταγωγής όσο και κουλτούρας και επίσης νιώθω υπερήφανος για την Ελληνικότητά μου όχι τόσο από αιματολογική άποψη ( που να ξέρω άλλωστε τι ακριβώς αίμα κυκλοφορεί στις φλέβες μου ) αλλά όσο και κυρίως από άποψη παιδείας. Οι επισημάνσεις γίνονται γιατί δεν είναι δα και τόσο δύσκολο σε τέτοιες εποχές να σου κολήσουν καμιά ετικέτα όπως Ευρωλάγνος κ.λ.π.
Ας επανέλθουμε όμως στα προηγούμενα . Είναι σαφές ότι στο Λαό υπάρχουν δυνατότητες τόσο για το καλύτερο όσο και για το χειρότερο, αυτό άλλωστε μας διδάσκει η Ιστορία. Λαοί που αξιώθηκαν τη Δημοκρατικότερη Δημοκρατία στα Νεώτερα χρόνια ( Βαϊμάρη ) λίγο αργότερα βρέθηκαν να υπηρετούν το Ναζιστικό καθεστώς του Χίτλερ, αφού και ο φασισμός ,ξέρετε ,Λαϊκό κίνημα είναι : άρα και επομένως δεν είναι απλά και μόνο θέμα Λαού , αφού σ’ αυτόν υπάρχουν τάξεις , όπως τάξεις υπάρχουν και στο έθνος.
Ερώτημα πρώτον λοιπόν : Ποια ακριβώς συμφέροντα από ταξική άποψη θέλουμε να υπηρετήσουμε σ’ αυτόν τον ανελέητο οικονομικό και όχι μόνο πόλεμο που μας έχει κυρήξει ο παγκόσμιος Καπιταλισμός.
Ερώτημα δεύτερο : Αν συμφωνήσουμε κάνοντας συγκεκριμένη ανάλυση σε μια συγκεκριμένη κατάσταση στη θέση ότι , σε περιόδους κρίσης όπου ο καπιταλισμός, επιτίθεται παγκόσμια ότι το Εθνικό είναι και προοδευτικό , με ποιες Εθνικές συμμαχίες θα αντιπαρατεθούμε σ’ «αυτόν» , με τι στόχο και ως πού θέλουμε να φτάσουμε.
Ας ανατρέξουμε και πάλι στην Ιστορία και μάλιστα στην Ελληνική . Η ιστορία λοιπόν μας διδάσκει ότι το Ε.Α.Μ. ανδρώθηκε και κυριάρχησε για ένα και μοναδικό λόγο, επειδή πάτησε πάνω σε εθνικά χαρακτηριστικά , αλλά για τον ίδιο ακριβώς λόγο απέτυχε στη συνέχεια. Δεν μπόρεσε δηλαδή να κάνει κατανοητό στον κόσμο του ότι το ΚΥΡΙΟ σε πρώτη φάση που ήταν το Εθνικό ( Εθνική ανεξαρτησία) γίνεται ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ στην επόμενη φάση του κινήματος , αφού η υλοποίηση και των άλλων στόχων του ( της κοινωνικής απελευθέρωσης και της Λαϊκής κυριαρχίας περνούσαν από την οικοδόμηση του Σοσιαλισμού )
Μ’ άλλα λόγια η μη δυνατότητα εξέλιξης ενός κινήματος με λαϊκό-δημοκρατικά χαρακτηριστικά σε αντίστοιχο με σοσιαλιστικά ( όπου το Εθνικό υποχωρεί και το ταξικό γίνεται κύριο ) είναι κατά την άποψή μου και ο κύριος λόγος της συντριβής αυτού του επαναστατικού κινήματος.
Αν λοιπόν το τρίπτυχο που βάζει το ΕΠΑΜ, δεν χρωστάμε- δεν πληρώνουμε – επιστροφή σε εθνικό νόμισμα έχει Εθνικά και Λαϊκο – δημοκρατικά χαρακτηριστικά δεν έχει υποχρέωση προς τον κόσμο που το παρακολουθεί να εξηγήσει :
1ο : ότι ο δρόμος για την υλοποίηση των παραπάνω δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, έχει δυσκολίες και μάλιστα συγκεκριμένες , χρειάζονται θυσίες , ίσως και ρίσκο αφού παίζονται παιχνίδια ακόμη και κυρίως σε γεωστρατηγικό επίπεδο!!
2ο : ότι για να υπάρξει έστω και μια πιθανότητα υλοποίησης των παραπάνω στόχων , χρειάζεται να κάνουμε σαφές στον κόσμο που μας ακούει ότι ο αγώνας χρειάζεται να έχει όχι μόνο Εθνικά αλλά και κυρίως ταξικά χαρακτηριστικά.
Ο κόσμος στην εκδήλωσή σας ρώταγε με αγωνία και δικαίως «θα κάνετε κόμμα κύριε Καζάκη;» σαν αυτό από μόνο του με το πάτημα ενός κουμπιού θα έλυνε το πρόβλημα.
Αν δεν έχουμε ξεκάθαρες θέσεις για τα προηγούμενα με το φόβο ή το επιχείρημα ότι μπορεί να τρομάξουμε τον κόσμο, τότε φοβάμαι πως οδηγούμαστε σε τακτικισμούς που κι αυτοί χρειάζονται ( αρκεί να μην το παρακάνουμε) όμως φοβάμαι ακόμη περισσότερο πως όλος αυτός ο κόσμος στην πρώτη δυσκολία , πριν ακόμη προλάβει να συγκροτηθεί σε κίνημα, θα διαλυθεί στα εξ ων συνετέθει.
Γι’ αυτό και η ευθύνη όσων αναλαμβάνουν να ηγηθούν κινημάτων σε τέτοιες δύσκολες εποχές είναι μεγάλες αφού μια ακόμη αποτυχία θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη απογοήτευση. Η περίπτωση άλλωστε των Δεινοσάυρων στη φυσική ιστορία που είχαν μεγάλο σώμα αλλά μικρό εγκέφαλο και ακριβώς γι ‘ αυτό το λόγο δεν μπόρεσαν να μετεξελιχθούν και να επιβιώσουν ,ίσως πρέπει λίγο να μας προβληματίσει….
Με τιμή
Μπασπανέλος Βασίλης
Μηχ/γος Μηχ/κος -Εκπ/κος
Υ.Γ .
Κύριε Καζάκη καλησπέρα
Τις παραπάνω σκέψεις δημοσίευσα στον τοπικό τύπο μετά την ομιλία σας στο Βόλο. Από τότε έχω διαβάσει όλα τα κείμενα που δημοσιεύσατε στο προσωπικό σας ιστολόγιο , τόσο αυτά που σχετίζονται με το οργανωτικό ζήτημα , όσο και αυτά που αναφέρονται στις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του ΕΠΑΜ. Ωστόσο οι παραπάνω προβληματισμοί συνεχίζουν να με απασχολούν . Θα ήθελα λοιπόν , αν δεν σας κάνει κόπο, την γνώμη σας για τις θέσεις που εκφράζω στο κείμενο μου.
Σας ευχαριστώ
Για να μπορέσει ο λαός πρέπει να μιλήσουμε την γλώσσα του και να τον κινητοποιήσουμε με τον τρόπο που καταλαβαίνει ο ίδιος…
Καταρχάς, η δυνατότητα ενός κινήματος να απευθυνθεί στο σύνολο των λαϊκών στρωμάτων αποτελεί ανεξάντλητη πηγή δύναμης και επαναστατικής εγρήγορσης. Αν πιστεύει κανείς στ' αλήθεια στην ανάγκη της κοινωνικής εξέγερσης προκειμένου να ανατραπεί το καθεστώς που έχει επιβληθεί στην χώρα, τότε δεν μπορεί παρά να φροντίσει για την ενότητα του κοινωνικού υποκειμένου που καλείται να βγάλει σε πέρας αυτό το καθήκον. Κι αυτό φιλοδοξεί να κάνει το ΕΠΑΜ. Και νομίζω ότι το καταφέρνει, με όλα τα προβλήματα και τις αδυναμίες του, όπως άλλωστε δείχνει και οι συγκεντρώσεις όχι μόνο στον Βόλο, αλλά παντού, σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Ποια άλλη δύναμη σήμερα που ευαγγελίζεται ανάλογες θέσεις και επιδιώκει – στα λόγια έστω – την κοινωνική εξέγερση, ή την επανάσταση, μπορεί με σοβαρότητα να ισχυριστεί ότι έχει την κοινωνική απήχηση του ΕΠΑΜ; Καμιά. Αυτό από μόνο του κάνει το ΕΠΑΜ την πιο – εν δυνάμει έστω – καθαρόαιμη επαναστατική δύναμη αυτής της περιόδου.
Προσωπικά πιστεύω ότι ο μόνος τρόπος για να αποτύχει το ΕΠΑΜ είναι αν εμείς οι ίδιοι χάσουμε τον μπούσουλα και αυτογελοιοποιηθούμε απέναντι στον λαό. Δεν υπάρχει κανένας που να μπορεί να αναχαιτίσει την δυναμική του ΕΠΑΜ εκτός από το ίδιο το ΕΠΑΜ. Μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο; Και βέβαια μπορεί να συμβεί. Η ιστορία δεν υπογράφει συμβόλαια, ούτε παρέχει ασφαλιστικές δικλείδες, ή εγγυήσεις. Στην ιστορία των κοινωνικών αγώνων παγκόσμια δεν γνωρίζω κανένα κίνημα που απευθύνθηκε πλατιά στις τάξεις της κοινωνίας και του λαού και να κατάκτησε με κάποιον τρόπο – ιδεολογικό, ταξικό, ή άλλον – την εγγύηση ότι δεν πρόκειται να εκφυλιστεί. Όπως κι αν το δει κανείς δεν υπάρχουν λαγοπόδαρα που να σε προφυλάξουν από τους κινδύνους του εκφυλισμού. Μόνο οι παραθρησκευτικές, ή ιδεολογικοπολιτικές σέχτες, όπως αυτές που έχουν πλημμυρίσει σήμερα την αριστερά (από την ηγεσία του ΚΚΕ έως την ΑΝΤΑΡΣΥΑ) έτρεφαν ανέκαθεν την αυταπάτη ότι διαθέτουν οργανικά στο "πιστεύω" τους την απόλυτη εγγύηση της καθαρότητας και της επιτυχίας τους. Τέτοια σέχτα δεν είναι το ΕΠΑΜ και ούτε πρόκειται να γίνει. Τουλάχιστον όσο περνά από το χέρι μας.
Αυτό που παρατηρώ στην τοποθέτησή σου είναι η αντιπαράθεση του λαού με την τάξη και κατόπιν του έθνους με την τάξη. Αυτή δυστυχώς είναι μια παλιά ιδεολογικοπολιτική ασθένεια που αντλεί την καταγωγή της από τους πιο αντιδραστικούς θεωρητικούς της μοναρχίας και αργότερα της αστικής τάξης. Μόνο αυτοί οι θεωρητικοί έκαναν τα αδύνατα, δυνατά να διαχωρίσουν την τάξη από τον "λαό" και το "έθνος", έτσι ώστε οι δυο τελευταίες κατηγορίες να αποκτήσουν μεταφυσική υπόσταση. Τέτοιες μεταφυσικές έννοιες δεν μπορούν παρά να εκπροσωπούνται από μεταφυσικούς θεσμούς που όσο πιο απολυταρχικοί είναι τόσο καλύτερα, γιατί στέκονται υπεράνω της κοινωνίας των ταξικών συγκρούσεων. Οι θεωρητικοί αυτοί της μοναρχικής και της αστικής αντίδρασης πίστευαν και πιστεύουν ότι ο λαός και το έθνος δεν μπορεί να είναι αυθύπαρκτες ιστορικές συλλογικότητες μέσα στην κοινωνική δράση. Με ανησυχεί σοβαρά το γεγονός ότι αυτή η ασθένεια είναι τόσο ενδημική σε πάρα πολλούς και μέσα στην αριστερά σήμερα. Κι αυτό αποτελεί έναν σοβαρό δείκτη σχετικά με την κοινωνική απαξίωση της αριστεράς σήμερα.
Δες, π.χ., την ευκολία που ορισμένοι παπαγαλίζουν δυο κατάφωρα αντιδραστικές θέσεις: Πρώτον, την θεωρία των "δύο εθνών", του έθνους των εργαζομένων και του έθνους του κεφαλαίου, δίνοντας έτσι αριστερό πρόσημο σε μια παλιά άκρως αντιδραστική θεωρία. Αυτός που επινόησε την θεωρία των "δύο εθνών" ήταν ο αντιδραστικός φιλομοναρχικός Ντισραέλι στο έργο του η Σίβυλλα στα 1843. Αυτός μίλαγε για την αναπόφευκτη διάλυση της κοινωνικής συνοχής με την άνοδο του καπιταλισμού, όπου το έθνος διασπάται ανάμεσα σε δυο έθνη: στο έθνος της φτωχών και στο έθνος των πλουσίων. Ο μόνος που θα μπορούσε να κρατήσει την συνοχή του έθνους, αλλά και της βρετανικής κοινωνίας δεν ήταν άλλος από τον θεσμό της μοναρχίας. Αντίθετα, για όλους τους προοδευτικούς θεωρητικούς εκείνης της εποχής με κορυφαίο τον Μαρξ, το έθνος δεν ήταν μια μεταφυσική οντότητα, αλλά η ιστορική συγκρότηση ενός νέου συλλογικού κοινωνικού υποκειμένου που διεκδικεί την κυριαρχία του και την δική του ιστορική ταυτότητα, του λαού. Ο λαός αποτέλεσε την νέα ιστορική ρίζα των εθνών που γέννησαν οι αστικές επαναστάσεις.
Λένε ότι τα σύγχρονα έθνη αποτελούν επινόηση της αστικής τάξης. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία. Η ιστορία διδάσκει ότι τα σύγχρονα έθνη ήταν το ιστορικό αποτέλεσμα της μάχης της αστικής τάξης με τους εκπροσώπους του μεσαίωνα, όταν η πρώτη χρειάστηκε να κινητοποιήσει μαζί της, προκειμένου να νικήσει τους δεύτερους, το σύνολο των υπόλοιπων καταπιεσμένων κοινωνικών στρωμάτων και τάξεων. Δεν ήταν επινόηση της αστικής τάξης, αλλά η αναγκαστική συμμαχία της αστικής τάξης με τους υπόλοιπους καταπιεσμένους προκειμένου να ξεφορτωθούν όλοι μαζί τους εκπροσώπους του μεσαίωνα. Έτσι γεννήθηκε η έννοια λαός και στη βάση του το σύγχρονο έθνος. Γι' αυτό ο λαός, όπως και το σύγχρονο έθνος, αποτελεί το ιστορικό λίκνο των σύγχρονων κοινωνικών τάξεων. Έξω από τον λαό και το έθνος δεν μπορεί να νοηθεί τάξη. Προπαντός εργατική τάξη.
Ο λαός εμφανίζεται ως ανεξάρτητο υποκείμενο της ιστορίας από την στιγμή που σπάει τα δεσμά της απολυταρχίας, η οποία στηρίζεται στην παραδοχή ότι ο λαός και το έθνος δεν μπορούν να εκφράζονται από μόνοι τους παρά μόνο μέσα από την βούληση της υπέρτατης εξουσίας, κοσμικής και υπερκοσμικής. Να από που μας έρχεται η νεόκοπη θεωρεία των ελίτ, που δυστυχώς στην αριστερά εκφράζεται με τις θεωρίες περί ταξικών πρωτοποριών, ή αναγκαστικής κομματικής εκπροσώπησης. Ο λαός και το έθνος υπάρχουν, υφίστανται μόνο όσο υπάρχει και τους εκφράζει συγκεντρωτικά η απολυταρχία. Έτσι έλεγαν οι παλιοί ρασοφόροι υποστηρικτές της μοναρχίας.
Η ιστορική αλήθεια όμως είναι εντελώς διαφορετική. Όσο κυριαρχεί ιστορικά η απολυταρχία, όσο επιβάλλονται οι κοινωνικοπολιτικές ελίτ, οι άρχοντες, οι δικτάτορες και οι παρά φύση ηγέτες, ναι, τότε δεν υπάρχει λαός, δεν μπορεί να υπάρξει λαός. Υπάρχει μόνο με το νόημα που έδινε ο Χίτλερ στην έννοια Volk, δηλαδή ενός απόλυτα υποτακτικού πλήθους υπεξουσίων, ή υπηκόων, που για να εκφραστεί μπορεί να το κάνει μόνο μέσα από επιφανείς ηγέτες ή ελίτ, που λειτουργούν σαν «πατερούληδες» έξω, πέρα και πάνω από την μάζα.
Ο λαός εμφανίζεται στο προσκήνιο της ιστορίας όταν για πρώτη φορά διακυρρήσει με την πράξη του και με το αίμα του ότι το έθνος είναι αυτός ο ίδιος, ότι δεν αναγνωρίζει κανέναν πάνω από αυτόν και επομένως δεν αναγνωρίζει κανενός είδους εξουσία που δεν πηγάζει από την θέλησή του και δεν ασκείται προς όφελός του. Κι επομένως δεν χρειάζεται κανέναν υπεράνω αυτού για να εκφράζεται, ή για να υπάρχει. Αντίθετα είναι αυτός που καθορίζει την συγκρότηση του κράτους και της επικράτειας. Αυτός είναι ο "αυτοκράτωρ λαός" όπως έλεγε ο Ρήγας. Δεν είναι τυχαίο ότι το Σύνταγμα εμφανίζεται αυτήν ακριβώς την εποχή.
Το γεγονός ότι η σύγκρουση με την τυραννία καθορίζει την πρώτη ιστορική ενότητα του λαού, αυτό καθόλου δεν σημαίνει ότι ο λαός είναι ενιαίος και με ενιαία θέληση, όπως λανθασμένα εκτιμούσε ο Ρουσώ. Μέσα στα πλαίσιά του συγκρούονται, ανειρήνευτα τις περισσότερες φορές, κοινωνικά στρώματα και τάξεις από την πρώτη κιόλας στιγμή. Η ενότητα του λαού μπορεί να υπάρξει μόνο μέσα από την αναμέτρηση των διαφορετικών κοινωνικών δυνάμεων που τον απαρτίζουν με την εξουσία και τα συμφέροντα που κάθε φορά υπερασπίζει. Γι’ αυτό και κανένας θεσμός, όσο αντιπροσωπευτικός κι αν είναι, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την λαϊκή κυριαρχία, η οποία εκφράζεται απολύτως ελεύθερα και πρωταρχικά πρώτα και κύρια μέσα από την κατοχύρωση στην πράξη του δικαιώματος του συνεταιρίζεσθαι και του συνέρχεσθαι για κάθε επιμέρους κοινωνικό στρώμα και τάξη του λαού.
Στο εσωτερικό του λαού διεξάγεται μια ασίγαστη πάλη που μόνο προσωρινά και υπό συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες διακόπτεται από ευρείες συμμαχίες. Μόνο και μόνο για να ανατραπούν στην αμέσως επόμενη στροφή των εξελίξεων. Οι συγκρούσεις αυτές έχουν αναγκαστικά στο επίκεντρό τους το ποια τάξη ή στρώμα θα βάλει την σφραγίδα των συμφερόντων του στην ενότητα του λαού. Ποια δηλαδή κοινωνικοταξικά συμφέροντα θα επικρατήσουν και θα εμφανιστούν με καθολική ισχύ ως συμφέρον όλου του λαού και του έθνους. Και οι συγκρούσεις αυτές, όπως όλες οι συγκρούσεις που γέννιουνται από τα κατάβαθα της κοινωνίας, εκφράζονται πρώτα και κύρια ως συγκρούσεις ιδεολογικές, ως συγκρούσεις οργανώσεων, κομμάτων και κινημάτων που επιδιώκουν να εκφράσουν την λαϊκή ενότητα.
Η ιδιαιτερότητα της εργατικής τάξης στον καπιταλισμό βρίσκεται στο γεγονός ότι δεν μπορεί να συγκροτηθεί ως τάξη σαν μια «απλή άθροιση ομώνυμων μεγεθών, το ίδιο περίπου όπως οι πατάτες μέσα σ’ ένα σακί αποτελούν ένα σακί με πατάτες», όπως έλεγε γλαφυρά ο Μαρξ. Ο Μαρξ επίσης έγραφε ότι «εφόσον εκατομμύρια οικογένειες ζουν κάτω από οικονομικές συνθήκες ύπαρξης, που ξεχωρίζουν τον τρόπο της ζωής τους, τα συμφέροντά τους και την κουλτούρα τους από εκείνες των άλλων τάξεων και τις αντιπαραθέτουν εχθρικά μ’ αυτές, συνιστούν μια τάξη. Στο βαθμό όμως που υπάρχει μόνο μια τοπική συνάφεια των συμφερόντων τους, όπως συμβαίνει ανάμεσα στους μικρούς αγρότες, και δεν δημιουργείται καμιά αίσθηση κοινότητας, κανένας εθνικός δεσμός και καμιά πολιτική οργάνωση, τότε δεν συγκροτούν τάξη.» Η εργατική τάξη είναι η μόνη που από τη φύση και τη θέση της στην αστική κοινωνία μπορεί να συγκροτηθεί αφεαυτού της σε τάξη αναδεικνύοντας την κοινότητα των συμφερόντων της, τους πανεθνικούς δεσμούς της και το δικό της πολιτικό κίνημα. Γι’ αυτό και είναι η πρώτη τάξη καταπιεσμένων στην παγκόσμια ιστορία που μπόρεσε από τα πρώτα κιόλας βήματά της να δημιουργήσει ένα αμιγώς δικό της μαζικό κίνημα και την συγκροτημένη δική της πολιτική εκπροσώπηση.
Μπορεί λοιπόν να συγκροτηθεί ή έστω να υπάρξει η εργατική τάξη ως κοινωνικό υποκείμενο έξω από το λαό και το έθνος που μέσα στα σπλάχνα του γεννήθηκε η «αίσθηση κοινότητας», οι «πανεθνικοί δεσμοί» και η «πολιτική της εκπροσώπηση»; Ούτε κατά διάνοια. Όποιος μιλά για εργατική τάξη έξω από τον λαό και το έθνος που την γέννησε, τότε μιλά για μια εικονική, μεταφυσική έννοια ικανή να υπάρχει μόνο στην φαντασία ορισμένων και στις σελίδες παρωχημένων εγχειριδίων.
Η ενότητα σήμερα του λαού που διεκδικεί να εκφράσει το ΕΠΑΜ είναι η πρωτογενής «αίσθηση κοινότητας» που χωρίς αυτήν καμμιά τάξη ή στρώμα της κοινωνίας δεν μπορεί να κατανοήσει τα δικά του ιδιαίτερα συμφέροντα. Μέσα στα πλαίσια πάντα των κοινών λαϊκών συμφερόντων που καθορίζονται, όπως πάντα, από την αντίθεση με την κυρίαρχη πολιτική και εξουσία. Ούτε η τάξη, όσο καλά οργανωμένη και συγκροτημένη κι αν είναι, ούτε βέβαια ο λαός, έχει ομοιογένεια. Η δύναμη ενός πολιτικού κινήματος, όπως το ΕΠΑΜ, είναι να συνδέεται οργανικά με τον λαό ως υφίσταται σε όλη την ποικιλοχρωμία του, αναδεικνύοντας μέσα από όλες τις διαφορετικότητες και τις αντιθέσεις, το κύριο, το καθοριστικό. Αυτό που μπορεί να ενώσει τις πιο πλατιές μάζες ενάντια στον κοινό αντίπαλο και να οδηγήσει στην νίκη. Διαφορετικά δεν θα μπορέσει να υπάρξει αυθεντικά παλλαϊκό κίνημα, αλλά μόνο κομματικές καρικατούρες «κινημάτων» με απόντα τον λαό.
Δεύτερο, είναι πολύ της μόδας σήμερα να κατηγορείται το ΕΑΜ ότι έχασε γιατί δήθεν δεν πέρασε από το εθνικό στο ταξικό. Πρόκειται για ανιστόρητη κατηγορία. Το ΕΑΜ οδηγήθηκε από την τότε ηγεσία του ΚΚΕ στην ήττα, γιατί δεν στάθηκε συνεπές έως στο τέλος στον εθνικό απελευθερωτικό χαρακτήρα του αγώνα που είχε προσδώσει εξαρχής. Ο διαχωρισμός του ταξικού από το εθνικό είναι που οδήγησε στην ήττα και στον εμφύλιο. Ο Σιάντος, π.χ., μιλώντας στην ΠΕΕΑ, την κυβέρνηση του βουνού, θεωρούσε ότι επειδή το ΚΚΕ ήταν «ταξικό» κόμμα και όχι «εθνικό», αποδεχόταν ότι το «εθνικό» ζήτημα προηγούταν εκείνη την στιγμή από το «ταξικό» και επομένως η Γκαζέρτα και η παράδοση του κινήματος στους Άγγλους και τους υποτακτικούς τους πολιτικούς της Μέσης Ανατολής, ήταν αποδεχτή λύση μέχρι να έρθει η ώρα του «ταξικού» ζητήματος. Με άλλα λόγια υιοθετούσε ανοιχτά το «εθνικό» ζήτημα ως ένα διαταξικό ζήτημα που δεν μπορούσε να λυθεί χωρίς την αστική τάξη, ή τουλάχιστον εκείνα τα τμήματά της που ήταν προσδεμένα με την αποικιοκρατική επικυριαρχία των Άγγλων. Περιορίζοντας δηλαδή το εθνικό ζήτημα απλά και μόνο στην αποχώρηση των κατακτητών και την αποκατάσταση της νομιμότητας. Όπως δηλαδή το έβαζε και το κατανοούσε η αστική τάξη. Και όχι όπως το είχε αναδείξει και το είχε κατακτήσει στις διακηρύξεις και στις πράξεις του το ίδιο το ΕΑΜ.
Εκεί βρισκόταν το πρόβλημα. Η κατάκτηση του έθνους και της εκπροσώπησής του από την εργατική τάξη και την διανόηση, που είχε ήδη συντελεστεί μέσα στην κατοχή με το κίνημα αντίστασης, αποτελούσε κορυφαία ταξική πράξη που χωρίς αυτή δεν νοείται η ανάδειξη της εργατικής τάξης και του νέου ταξικού μπλοκ δυνάμεων στην εξουσία. Αυτό ήταν το ΕΑΜ. Δυστυχώς, με την απελευθέρωση η τότε ηγεσία του ΚΚΕ εγκατέλειψε, ίσως δίχως ποτέ να καταλάβει, το ταξικό και συνάμα εθνικό επίτευγμα διασπώντας την απόλυτη συνάφεια του ταξικού με το εθνικό. Σ’ αυτό οφείλεται η ήττα, αλλά και το γεγονός ότι ολόκληρο το κίνημα και μαζί του ο λαός σύρθηκε σ’ έναν καταστροφικό εμφύλιο που επέβαλε και διεξήγαγε με τους δικούς της όρους η αντίδραση.
Το ΕΠΑΜ δεν πρόκειται να επαναλάβει το ίδιο λάθος. Δεν πρόκειται να διαχωρίσει το ταξικό από το εθνικό, υπέρ τους ενός, ή του άλλου. Στις μέρες μας είναι αδύνατο και αδιανόητο να εκπληρώσεις το ένα χωρίς το άλλο. Για μένα κοινός παρανομαστής και των δυο είναι η κινητοποίηση της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού μέσα από την συνειδητοποίηση ότι πέρα από τις επιμέρους αντιθέσεις υπάρχει κάτι που μπορεί να την ενώσει: το γεγονός ότι το υπάρχων καθεστώς – όπως κι αν το εννοεί ή να το ερμηνεύει κανείς – δεν συμβιβάζεται πλέον με την ίδια την επιβίωση της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού, αλλά και του ίδιου του έθνους όπως έχει ιστορικά συγκροτηθεί και έχει διεκδικήσει την ανεξαρτησία του. Όποιος θεωρεί ότι αυτά είναι ζητήματα δευτερεύοντα μπροστά στο όποιο «καθαρό» ταξικό καθήκον, τότε είτε δεν έχει καταλάβει απολύτως τίποτε από ότι συμβαίνει, είτε είναι αιχμάλωτος της ιδεολογίας του ιμπεριαλισμού που από γεννησιμιού της στηρίχθηκε στην άρνηση του έθνους στο όνομα του κοσμοπολιτισμού και στην άρνηση του λαού και της δημοκρατίας στο όνομα του κορπορατισμού, με φασιστική, υπερεθνική ή άλλη φανταχτερή δήθεν διεθνιστική περιβολή
Δημήτρης Καζάκης
ΙΡΑΝ
Κυρώσεις από την ΕΕ με υποσημειώσεις
Εντονες οι ιρανικές αντιδράσεις, επικριτική η Μόσχα
ΤΕΧΕΡΑΝΗ - ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ.-- Την επιβολή εμπάργκο στην εισαγωγή ιρανικού πετρελαίου, το «πάγωμα» των περιουσιακών στοιχείων της κεντρικής τράπεζας του Ιράν στην ΕΕ και το «πάγωμα» της οποιασδήποτε συναλλαγής στην αγορά χρυσού ανάμεσα στις δύο πλευρές αποφάσισαν, χθες, οι υπουργοί Εξωτερικών των χωρών - μελών της Ενωσης. Την επιβολή του εμπάργκο συνοδεύει, όμως, σειρά υποσημειώσεων.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το εμπάργκο θα τεθεί, εφόσον δεν έχει αλλάξει τίποτε, σε ισχύ από την 1η Ιούλη. Εκτός αυτού, μετά από έντονο παρασκήνιο και παζάρια, στην απόφαση συμπεριλαμβάνεται και ρήτρα αναθεώρησης, που προβλέπει ότι η επιβολή του εμπάργκο θα επανεξεταστεί την 1η Μάη, προκειμένου να ληφθεί υπ' όψιν τι αποθέματα πετρελαίου έχουν οι χώρες - μέλη της ΕΕ που, μέχρι σήμερα, καλύπτουν μεγάλο μέρος των αναγκών τους από το Ιράν (όπως η Ελλάδα), καθώς και το κατά πόσον έχουν βρει εναλλακτικές λύσεις και συμφωνίες με εξίσου προσοδοφόρους όρους. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί, τότε το ζήτημα του εμπάργκο θα ξανασυζητηθεί είτε για να αναθεωρηθεί είτε για να υπάρξουν εξαιρέσεις.
Εντονα αντέδρασε η Τεχεράνη μετά τη γνωστοποίηση των νέων ευρωπαϊκών κυρώσεων, οι οποίες, κατά την εκπρόσωπο για την Εξωτερική Πολιτική και Αμυνα Κάθριν Αστον, στοχεύουν «ν' ασκήσουν πίεση έτσι ώστε να αναθερμανθούν οι συνομιλίες για το πυρηνικό πρόγραμμα»! Ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών χαρακτήρισε τις κυρώσεις «στυγνή προπαγάνδα». Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της ιρανικής Βουλής Μουχάμαντ Κοσάρι απείλησε, εκ νέου, με κλείσιμο των στενών του Ορμούζ «στην περίπτωση που παρεμποδιστεί το οποιοδήποτε φορτίο ιρανικού πετρελαίου». Ακόμη πιο σκληρή ήταν η αντίδραση του νυν μέλους του Συμβουλίου Ειδικών (που ασκεί τεράστια επιρροή στη άσκηση πολιτικής), Αλί Φαλάχιαν, και πρώην υπουργού Πληροφοριών, που κάλεσε την ιρανική ηγεσία να εξετάσει το ενδεχόμενο να διακόψει η ίδια άμεσα την τροφοδοσία της ΕΕ με πετρέλαιο, μην αφήνοντας στις χώρες - μέλη κανένα περιθώριο εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων και συμφωνιών.
Την ικανοποίησή του για τις κυρώσεις εξέφρασε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός. Αντίθετα, για «μονομερείς κυρώσεις που δεν προσφέρουν παρά μόνο στην κλιμάκωση της έντασης» έκανε λόγο ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών, επικρίνοντας την απόφαση της ΕΕ. Ο Λαβρόφ επανέλαβε ότι η Μόσχα επιδιώκει άμεση αναθέρμανση των επαφών για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα.
Συζητήσεις και «μανούβρες»
Μεταξύ 29 - 31 Γενάρη θα μεταβεί στην Τεχεράνη υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία της Διεθνούς Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή για τα μέτρα Ασφαλείας, Χέρμαν Νάκερτς. Η επιτροπή, όπως ανακοινώθηκε, στοχεύσει «στην επίλυση όλων των σοβαρών και ουσιαστικών ζητημάτων», ενώ οι ιρανικές αρχές έχουν δηλώσει ετοιμότητα για συνεργασία.
Στο μεταξύ, έγινε γνωστό ότι τα στενά του Ορμούζ πέρασε προς το εσωτερικό του Περσικού Κόλπου, χθες, το αμερικανικό αεροπλανοφόρο «USS Abraham Lincoln», στην ακολουθία του οποίου χθες συμπεριλήφθηκαν μια βρετανική φρεγάτα και ένα γαλλικό πολεμικό πλοίο, χωρίς η Τεχεράνη να αντιδράσει. Εντός του Κόλπου βρίσκονται τουλάχιστον άλλα τρία βρετανικά πολεμικά, ενώ ισχυρότατες αμερικανικές δυνάμεις βρίσκονται στη βάση τους στο Μπαχρέιν εντός του Κόλπου.
ΚΟΥΒΑ
Καταδικάζει τη συκοφαντική εκστρατεία δυσφήμισης
ΑΒΑΝΑ.--
Τη συκοφαντική εκστρατεία δυσφήμισης καταγγέλλει η Κούβα σε ό,τι αφορά τον κρατούμενο Βίλμαν Βιγιάρ Μεντόζα, που πέθανε την περασμένη Πέμπτη σε νοσοκομείο της χώρας από γενική σηψαιμία. Οπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση της κυβέρνησης, υπάρχουν αποδείξεις και καταθέσεις που αποδεικνύουν πως ο ίδιος δεν ήταν ούτε «αντιφρονούντας» ούτε έκανε απεργία πείνας, όπως δημοσίευσαν διεθνή αστικά μέσα ενημέρωσης. Ο Βιγιάρ - κάτοικος ενός δήμου του Σαντιάγο ντε Κούμπα - καταδικάστηκε αφού επιτέθηκε και τραυμάτισε τη σύζυγό του και στη συνέχεια αντιστάθηκε στη σύλληψή του και επιτέθηκε στις αστυνομικές δυνάμεις. Μετά την εγκληματική του αυτή ενέργεια, για την οποία καταδικάστηκε, άρχισε να δημιουργεί επαφές με τις αντεπαναστατικές δυνάμεις που τον έκαναν να πιστέψει πως η ένταξή του σε τέτοιες ομάδες θα του επιτρέψει να αποφύγει τη Δικαιοσύνη.
Ως απαράδεκτες χαρακτήρισε η Κούβα τις δηλώσεις της ισπανικής κυβέρνησης και συγκεκριμένα της αντιπροέδρου της κυβέρνησης Σοράγια Σάενθ και του υπουργείου Εξωτερικών της χώρας σε ό,τι αφορά το θάνατο του Βιγιάρ, καθώς και παρόμοιες που έκανε η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάθριν Αστον. Με παρόμοιο τρόπο απέρριψε τις δηλώσεις του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και του Λευκού Οίκου, υπογραμμίζοντας πως αποτελεί άλλο ένα παράδειγμα της συνεχιζόμενης επιθετικής πολιτικής και επέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις της χώρας. Υπογράμμισε επίσης πως η κυβέρνηση των ΗΠΑ τολμά να καταδικάζει την Κούβα, την ίδια στιγμή που με την πολιτική της καταδικάζει εκατομμύρια ανθρώπους, τόσο στις ΗΠΑ όσο και συνολικά στον πλανήτη. Υπενθύμισε πως από το Γενάρη του 2010 μέχρι σήμερα έχουν εκτελεστεί 90 φυλακισμένοι στις ΗΠΑ και αναμένουν την εκτέλεσή τους άλλοι 3.222.
ΛΙΒΥΗ
Τρώγονται οι ... «απελευθερωτές»
ΤΡΙΠΟΛΗ.--
Με αυτοσχέδιες βόμβες, ρόπαλα και ξύλα επιτέθηκε πλήθος, απαρτιζόμενο κυρίως από «μαχητές» που συμμετείχαν στη δήθεν «απελευθέρωση της Λιβύης», στα γραφεία του κατοχικου «Εθνικού Μεταβατικού Συμβουλίου» - που τώρα έχει αναλάβει την εξουσία της χώρας - στη Βεγγάζη το Σάββατο. Για αρκετές ώρες, μέσα στο κτίριο φέρεται να εγκλωβίστηκε ο επικεφαλής του κατοχικου Συμβουλίου Μουστάφα Αμπντέλ Τζαλίλ (τσιράκι των ιμπεριαλιστών που ήθελαν με την επέμβαση να αντικαταστήσουν το λαικο καθεστως της Λιβυης, την Λαοκρατια η Τζαμαχιριγια όπως την αποκαλουσαν οι Λιβυοι).
Οι «διαδηλωτές» ήταν εξοργισμένοι για τη «μη λήψη», όπως υποστηρίζουν, κανενός μέτρου υπέρ του λιβυκού λαού, τονίζοντας ότι δεν έχει φτιαχτεί καμία υποδομή, δεν έχουν δοθεί χρήματα για μισθούς, δεν έχουν δημιουργηθεί θέσεις εργασίας, και καταλήγουν ότι ουσιαστικά όσοι βρίσκονται τώρα στην εξουσία «είναι καιροσκόποι και νοιάζονται μόνο για το δικό τους πλουτισμό», ενώ υπήρχαν και προτροπές για εφαρμογή του ισλαμικού νόμου της Σαρία.
Ο Τζαλίλ ζήτησε πίστωση χρόνου για τη νέα ηγεσία και προειδοποίησε για τον κίνδυνο η χώρα «να κυλήσει στον εμφύλιο». Λίγες ώρες αργότερα, παραιτήθηκε ο αναπληρωτής επικεφαλής του Συμβουλίου, Αμπντέλ Καφίζ Γκχόγκα.
• Αργά χτες το απόγευμα, έγινε γνωστό ότι ένοπλοι που φέρονται να είναι πιστοί στο καθεστώς Καντάφι επιτέθηκαν σε ενόπλους που πρόσκεινται στη νέα ηγεσία στο Μπάνι Ουαλίντ.
ΒΟΛΙΒΙΑ - ΒΡΑΖΙΛΙΑ - ΗΠΑ
Συμφωνία «κατά του ναρκεμπορίου»
ΛΑ ΠΑΖ.--
Η Βολιβία υπέγραψε την Παρασκευή συμφωνία με τις ΗΠΑ και τη Βραζιλία για τον έλεγχο και την καταστροφή παράνομων καλλιεργειών κόκας στο έδαφος της πρώτης, για την «καταπολέμηση του ναρκεμπορίου» με τεχνολογική βοήθεια και παροχή δορυφορικών φωτογραφιών από την Ουάσιγκτον και το Ρίο ντε Τζανέιρο, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Η συμφωνία, την οποία οι τρεις χώρες είχαν διαπραγματευτεί τον Απρίλη του 2011, μονογράφηκε από τον υπουργό Εσωτερικών της Βολιβίας Βιλφρέδο Τσάβες, τον σύμβουλο της πρεσβείας της Βραζιλίας Μαρσέλ Μπιάτου και τον Αμερικανό επιτετραμμένο Τζον Κρίμερ, όπως μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο της Βολιβίας «ABI». Η συγκεκριμένη συμφωνία έρχεται τρία μόλις χρόνια μετά την αποπομπή του Αμερικανού πρέσβη από τη Βολιβία με την κατηγορία ότι ενεχόταν σε απόπειρα ανατροπής της κυβέρνησης του Εβο Μοράλες και φαίνεται να σηματοδοτεί μια αλλαγή στις σχέσεις Βολιβίας - ΗΠΑ, παρόλο που η βολιβιανή κυβέρνηση δηλώνει ότι δεν θα δεχτεί επεμβάσεις στα εσωτερικά της.
Σημειοτεον, ότι δεν υπαρχει καμια παραγωγη ναρκωτικων στη Βολιβια. Η αποκομιδη φυλλων κοκας χρησιμευει στους φτωχους κατοικους να αντεξουν το μεγαλο υψομετρο και να παρουν ενεργεια, μασωντας τα φυλλα, ειτε πινοντας τα σαν τσαι. Μαλιστα και ο Προεδρος Μοραλες μολις ειχε εκλεγει μασησε επιδεικτικα σε μια δημοσια συγκεντρωση φυλλα κοκας για να αποδειξει ότι δεν προκειται για ναρκωτικο. Τωρα τι εχει συμβει, και υποχωρησε στις αγριες διαθεσεις των γιανκιδων ιμπεριαλιστων, ο καιρος θα δειξει…..
ΚΟΛΟΜΒΙΑ
Δολοφονία συνδικαλιστή
ΜΠΟΓΚΟΤΑ.--
Οι δολοφονίες συνδικαλιστών, βασικό εργαλείο τρομοκράτησης εναντίον του εργατικού κινήματος, συνεχίζονται αδιάλειπτες παρά το «δημοκρατικό πέπλο» με το οποίο επιχειρεί να καλύψει τη χώρα ο συντηρητικός πρόεδρος Χοσέ Μανουέλ Σάντος. Τελευταίο θύμα ηγετικό στέλεχος της Εργατικής Συνδικαλιστικής Ενωσης (USO), του κύριου κολομβιανού συνδικάτου του πετρελαϊκού τομέα.
Ο Μαουρίτσιο Αρεδόνδο, 36 ετών, ηγέτης της USO στην επαρχία του Πουτουμάγιο (Νοτιοδυτική Κολομβία, στα σύνορα με τον Ισημερινό), εκτελέστηκε εν ψυχρώ, όπως και η γυναίκα του Χάνεθ Ορντόνιες Καρλοσάμα στο σπίτι τους μπροστά στα παιδιά τους στις 19/1 το βράδυ, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του συνδικάτου που κατηγορεί την κυβέρνηση αλλά και την εταιρεία «Ecopetrol» για την εγκληματική ολιγωρία και αμέλεια που επιδεικνύουν στις συνεχείς καταγγελίες των συνδικάτων για τις απειλές και τις επιθετικές ενέργειες εναντίον των συνδικαλιστών εκ μέρους ακροδεξιών και παραστρατιωτικών.
Η Κολομβία έχει από τα χειρότερα ποσοστά φόνων συνδικαλιστών στον κόσμο. Το 2011 δολοφονήθηκαν 29 συνδικαλιστές, ενώ ο Αρεδόνδο είναι ο πρώτος για το 2012.
ΣΑΝΑ'Α.-- Αναχώρησε για τις ΗΠΑ προκειμένου να υποβληθεί σε ιατρική θεραπεία ο Αλί Αμπντουλάχ Σάλεχ, ζητώντας από τους Υεμενίτες «να τον συγχωρήσουν για τυχόν ελλείψεις τα 33 χρόνια που βρέθηκε στην εξουσία». Ο Σάλεχ, και η οικογένειά του, εξασφάλισαν πλήρη αμνηστία ως αντάλλαγμα για την παραχώρηση της εξουσίας στην αντιπολίτευση, μετά τη διαμεσολάβηση των ΗΠΑ και του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, έπειτα από περισσότερους από 8 μήνες σκληρών συγκρούσεων. Χιλιάδες διαδηλωτές συνεχίζουν να κατακλύζουν τους δρόμους καταγγέλλοντας τη χορήγηση αμνηστίας και ζητώντας δίκη και καταδίκη του Σάλεχ και των συνεργατών του.
ΡΩΜΗ.-- Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί και φορτηγών σε πολλές πόλεις της Ιταλίας ενάντια στην απελευθέρωση των «κλειστών επαγγελμάτων» και την επιβολή νέων φόρων, καθώς και στις αυξήσεις στην τιμή του πετρελαίου. Οι οδηγοί ταξί είχαν ξεκινήσει από την περασμένη βδομάδα σειρά κινητοποιήσεων, ενώ οι οδηγοί φορτηγών ξεκίνησαν 5ήμερη διαμαρτυρία. Οι φαρμακοποιοί προειδοποιούν με κλείσιμο των καταστημάτων τους την 1η Φλεβάρη, ενώ οι δικηγόροι έχουν κηρύξει 48ωρη απεργία για τις 23 και 24 Φλεβάρη με συνέχεια το Μάρτη.
ΤΟΚΙΟ.-- Η ιαπωνική κυβέρνηση πρότεινε χτες στην Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας να εγκαταστήσει μόνιμο γραφείο στη Φουκουσίμα στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών του πυρηνικού δυστυχήματος που προκλήθηκε από το σεισμό και το τσουνάμι της 11ης Μαρτίου. Στο μεταξύ, ομάδα σεισμολόγων από το πανεπιστήμιο του Τόκιο ανακοίνωσε χτες ότι υπάρχει 75% πιθανότητα να σημειωθεί στην ιαπωνική πρωτεύουσα σεισμός άνω των επτά Ρίχτερ μέχρι το 2016.
Γερμανία: Η παρακολούθηση θεσμοθετείται
από ... 16:46, Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012
Πάνω από το 1/3 των βουλευτών του ακροαριστερού κόμματος Die Linke στην Γερμανία παρακολουθείται από τις μυστικές υπηρεσίες.
Πάνω από το 1/3 των βουλευτών του ακροαριστερού κόμματος Die Linke στην Γερμανία παρακολουθείται από τις μυστικές υπηρεσίες.
Οι μυστικές υπηρεσίες δεν παρακολουθούν μόνο τα πιο ριζοσπαστικά μέλη του κόμματος, αλλά και τα πιο μετριοπαθή, συμπεριλαμβανομένων και βουλευτών. Ανάμεσά τους ο πρόεδρος Gregor Gysi, η γραμματέας Sahra Wagenknecht κι οι βουλευτες Dietmar Bartsch και Jan Korte. Οι παρακολουθήσεις κοστίζουν στο γερμανικό κράτος 400.000 ευρώ τον χρόνο.
Οι μυστικές υπηρεσίες υποστηρίζουν οτι οι βουλευτές δεν παρακολουθούνται αλλά επιβλέπονται. Παρόλαυτά παραδέχονται ότι έχουν χρησιμοποιησει μεθόδους κατασκοπίας.
Οι αντιδράσεις κυρίως εντός του κόμματος είναι πολλές και τονίζεται ότι όταν αφορά την παρακολούθηση ακροδεξιών και ναζιστικών ομάδων, η αστυνομία δεν δείχνει τον ίδιο ζήλο...
πηγή: Der Spiegel
ΔΙΟΡΘΩΣΗ
από ΦΔΦ 21:35, Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012
το κομμα Die Linke δεν ειναι ακροαριστερο.
αν επιχειρουσαμε συγκριση με τα ελληνικα δεδομενα, θα εμοιαζε πιο πολυ στον συριζα.
Εξέγερση στη Λιβύη - αμερικανικός στρατός σε θέση μάχης...
από μιχαλάκης 1:51, Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012
Λίβυοι αντικαθεστωτικοι συγκρούονται με τις καθεστωτικές δυνάμεις σχεδόν σε όλη τη χώρα...
Αντικαθεστωτικοί Λίβυοι συγκρούονται με τις καθεστωτικές δυνάμεις... Το ΜΠάνι Ουάλιντ πέρασε ήδη στα χέρια των ανταρτών ! Συγκρούσεις και στην Τρίπολη , τη Βεγγάζη, τη Ζαουίγια, τη Μισράτα και τη Ρισβάνα...
Η δυσαρέσκεια για τους συνεργάτες των Νατοϊκών και των Δυτικών είναι διάχυτη σε όλη την χώρα... η καταστροφή σε υποδομές που προκάλεσαν οι νατοϊκοί βομβαρδισμοί είναι σχεδόν καθολική, και έχει αφήσει τη χώρα με τις καλύτερες βάσεις / υποδομές και βιοτικό επίπεδο στο στάδιο της εξαθλίωσης...
Ο στρατός των δυτικών που είχε αναπτυχθεί στις περιοχές των πετρελαιοπηγών για να "εγγυηθεί" την ομαλή λειτουργία τους αρχίζει να παίρνει θέσεις μάχης... Είναι έτοιμοι να διατηρήσουν την απολυταρχική ισλαμιστική φιλοδυτική προσωρινή κυβέρνηση πάσει θυσία ειδικά μετά τις εξελίξεις στο θέμα του Ιράν... απλά ο λαός της Λιβύης έχει άλλη γνώμη....
Ήδη στο Μπάνι Ουάλιντ που είναι η πόλη που πρωτοξεκίνησε η σημερινή εξέγερση, καταφθάνουν στρατεύματα και πετούν πολεμικά αεροπλάνα, την ώρα που οι κάτοικοι έχουν υψώσει και πάλι τις πράσινες σημαίες της αντιμοναρχικής επανάστασης, όπως και σε 6 άλλες πόλεις...