Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018

Σαββατο 17 Νοεμβριου 2018


Το Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο διοργανώνει αυτή τη Κυριακή (18/11) και η ώρα 11:30 στο ξενοδοχείο Royal Olympic (Α. Διάκου 28-44, Περιοχή Μακρυγιάννη) Ημερίδα με θέμα:
Εθνικά Θέματα: Πως συγκροτείται το ΄΄Γεωπολιτικό Μνημόνιο΄΄;
Ποια διέξοδος προτείνει το Ε.ΠΑ.Μ;
Ποια τα γεγονότα και εξελίξεις, η εξήγηση-ανάλυση τους, τι πρέπει να περιμένουν οι λαοί;
Ομιλητές:
-Δημήτρης Καζάκης: Πρόεδρος Ε.ΠΑ.Μ.
-Γιάννης Ραχιώτης: Δικηγόρος, μέλος σωματείου ΄΄Αγωνιστική Πανελλαδική Κίνηση Δικηγόρων΄΄.
- Φώτης Σ. Μαζαράκης: Δρ Νομικής, επικεφαλής Νομικού Τμήματος Ε.ΠΑ.Μ.
- Δημήτρης Κωσταντακόπουλος: Δημοσιογράφος, Πολιτικός Αναλυτής.
-Νίκος Ιγγλέσης: Δημοσιογράφος, Οικονομολόγος, Συγγραφέας.
-Βασίλης Ασημακόπουλος: Δικηγόρος, Δρ Πολιτικής Κοινωνιολογίας.
-Δημήτρης Μπελαντής: Δικηγόρος, Δρ Νομικής.
Θα ακολουθήσουν ερωτήσεις - συζήτηση.
Το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης επισυνάπτεται.
O δρόμος οδηγεί μόνο σε ένα μονοπάτι, την παλλαϊκή συμπόρευση και ρήξη.
Εως την νίκη!
Ενημέρωση: www.epamhellas.gr



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



«Πολλά ιδιωτικά σχολεία δεν θα γιορτάσουν την επέτειο του Πολυτεχνείου» καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ
Διάχυτη η κουλτούρα ανομίας.
Τετάρτη 14 Νεμβρίου 2018

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) καταγγέλλει ότι έχει δεχθεί πολλές αναφορές για ιδιωτικά σχολεία που «παραβιάζουν κυνικά την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που προβλέπει ρητά ότι την Παρασκευή, 16/11, θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, αποκλειστικά και μόνο εκδηλώσεις μνήμης για την επέτειο του Πολυτεχνείου». Διευκρινιστική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας τονίζει ότι τα προβλεπόμενα για την επέτειο του Πολυτεχνείου στα δημόσια σχολεία ισχύουν ακριβώς και για τα ιδιωτικά.
Την ώρα που το μήνυμα του Πολυτεχνείου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, ορισμένοι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων βεβηλώνουν την ιστορική επέτειο του αγώνα της ελληνικής νεολαίας κατά της Χούντας, παραβιάζοντας κυνικά την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που προβλέπει ρητά ότι την Παρασκευή, 16/11, θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, αποκλειστικά και μόνο εκδηλώσεις μνήμης για την επέτειο.
Η ΟΙΕΛΕ διαθέτει πολλές καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες κάποια ιδιωτικά σχολεία θα κάνουν την Παρασκευή κανονικά μάθημα, ή θα αφιερώσουν μικρό μέρος μόνο της ημέρας για την εκδήλωση. Η πρωτοφανής αυτή ενέργεια δεν είναι τυχαία. Πίσω από αυτή την ενέργεια των δήθεν αρίστων, δεν κρύβεται η προσήλωσή τους στο αγαθό της …γνώσης, αλλά η ωμή ιδεολογική τους απόπειρα να ξεχαστεί η επέτειος του Πολυτεχνείου. Άλλωστε, πληθαίνουν τα τελευταία χρόνια οι καταγγελίες συναδέλφων σε συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία, όπου γίνονται απόπειρες να μην τιμηθεί η επέτειος, ή να μην διδάσκονται ποιήματα και τραγούδια «αριστερών» δημιουργών. Δυστυχώς, οι νοσταλγοί ενός σκοτεινού παρελθόντος για την ελληνική ιστορία έχουν βάλει πόδι ακόμη και στον ιερό χώρο της εκπαίδευσης, Σημαντική ευθύνη βαραίνει και το Σύνδεσμο των Σχολαρχών (ΣΙΣ) που υπογείως στηρίζει τους παρανομούντες.
Η Ομοσπονδία απέστειλε σήμερα επιστολή προς την Διευθύντρια της Δ/νσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ζητώντας την πιστή εφαρμογή της νομοθεσίας για την επέτειο του Πολυτεχνείου και στα ιδιωτικά σχολεία και την έναρξη της πειθαρχικής διαδικασίας για τους παραβάτες.
Ζητούμε, τέλος , από τους συναδέλφους να μας ενημερώσουν άμεσα για τις περιπτώσεις παραβίασης της νομοθεσίας στο σχολείο τους.
«Σας ενημερώνουμε ότι αναφορικά με τον εορτασμό της επετείου της 17ης Νοεμβρίου,τα υπ’αριθμ. Φ.7/ΦΜ/187446/Δ1/5-11-2018 και Φ1/194101/ΓΔ4/13-11-2018 έγγραφα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ισχύουν και για τα Ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» αναφέρει η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, που εκδόθηκε άμεσα, μετά τις καταγγελίες.

Σχολιο.- Η μυθοπλασία (κοινώς προπαγάνδα) ειναι ειδικότητα της δεξιάς. Η γνωστή μυθοπλασία των απογονων γερμανοτσολιαδων προδοτων δεξιων που διαδιδουν ότι «στο Πολυτεχνείο δεν υπηρχαν νεκροι» και «η χουντα ηταν καλη». Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να ομολογήσουν αν διαδίδουν τη προπαγάνδα τους επειδή είναι  αμόρφωτοι ή μήπως επειδή τους πληρώνουν γι’ αυτό.

Σχολιο.- Tελικά σε μας αφόύ κατάλαβαν πως δε γίνεται να κάνουμε μάθημα, μείναμε και γιορτάζαμε 7 ώρες! Δείξαμε ντοκιμαντερ, κι άλλα ντοκιμαντερ, σχολικη γιορτή, τραγούδια κλπ. Στο τέλος τα παιδιά τραγουδούσαν το σφαγείο με πολύ πάθος και φύγανε από τη τάξη με το bella ciao!



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Εκατό οικογένειες στη Γάζα έχασαν τα σπίτια τους μετά τις πρόσφατες ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Euro-Med Monitor, οι πρώτες εκτιμήσεις για τις ζημίες που προκάλεσαν οι ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές στη Γάζα μέχρι το βράδυ της 13ης Νοεμβρίου (με την ανακοίνωση συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στις 6:00 μ.μ.), εννέα κτίρια πολιτών καταστράφηκαν, συμπεριλαμβανομένων 80 οικιστικών μονάδων και γραφείων, με αποτέλεσμα τον εκτοπισμό 100 οικογενειών Παλαιστινίων από τα σπίτια τους.
Οι επιδρομές, οι οποίες στόχευαν σε διάφορες περιοχές της πολιορκημένης Λωρίδας της Γάζας, προκάλεσαν τον θάνατο εννέα Παλαιστινίνων και τον τραυματισμό άλλων 26.
Ανάμεσα στα κτίρια που έγιναν στόχος των Ισραηλινών ήταν και το κτίριο με τα γραφεία του τηλεοπτικού σταθμού al-Aqsa TV στην πόλη της Γάζας.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Η Χούντα στην Ελλάδα σχεδιάστηκε από τη CIA για έναν και μόνο λόγο. Για να πάρουν την Κύπρο οι Τούρκοι.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΟΣΟ ΠΟΤΕ! ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ! (Στην κεφαλή της πορείας, μετά τον ΣΦΕΑ).
Από την Εθνική Αντίσταση στο Πολυτεχνείο και στους σημερινούς αγώνες για ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!
Μαζί μας βετεράνοι της Αντίστασης, επιζώντες των Ολοκαυτωμάτων της Κατοχής, αγωνιστές για Δικαιοσύνη & Αποζημίωση.
Ελάτε μαζί μας!

Από την ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ στο ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Και στους ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ για
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ
ΤΩΝ ΩΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΗΝ ΕΛΛΑΔΑ




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Στην εποχή της προσπάθειας επαναδιατύπωσης της παγκόσμιας ιστορίας από την ΕΕ, της Ελληνικής ιστορίας από τους νικητές του εμφυλίου, και της πρόσφατης Ελληνικής ιστορίας από τους συνεργάτες των Ναζί κατακτητών, στην εποχή της θολούρας, της απαξίωσης κάθε αξίας και ηθικής, και της εύκολης διάδοσης εύπεπτων θεωριών συνωμοσίας, η καλύτερη απάντηση είναι η ιστορική τεκμηρίωση με στοιχεία και έρευνες, ακόμα και για τα μέχρι πρότινος αυτονόητα.
Για το θέμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και της αμφισβήτησης της ύπαρξης θυμάτων, αναδημοσιεύουμε παρακάτω έρευνα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, που δίνει την καλύτερη απάντηση στους "αναθεωρητές" της ιστορίας.

https://epitropikifisias.blogspot.com/2018/11/73.html?fbclid=IwAR0jrFREM9QCGtRoVGuQuNHY8OewkT0g1KIVDz5v6h2npSsFOYMAxo0dSYg



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Τραγικες ναζιστικές ιστοσελίδες προδοτών της Ελλάδας απόγονων γερμανοτσολιάδων. Λένε ψέματα από τη μια άκρη ως την άλλη!

Επειδή τα ζήσαμε τότε.. 1)Η χουντα έκανε μια προσπάθεια να "φιλελευθεροποιηθεί" διορίζοντας "πρωθυπουργό" τον Μαρκεζίνη. Η χούντα όμως παρέμενε και κατεύθυνε τα πάντα. Χαρακτηριστικά "Πρόεδρος Δημοκρατίας" ήταν ο αρχηγός της χούντας Γεώργιος Παπαδόπουλος. 2) Μετά το Πολυτεχνείο του Οκτωβρίου του 73 δεν εξεγέρθηκε κανένας φοιτητής, γιατί απλούστατα ήταν όλοι στις εξορίες και στις φυλακές. 3) Οι νεκροί στο Πολυτεχνείο του 73, εγώ πιστεύω, ότι δεν είναι μόνο αυτοί οι 37 που διαβάζονται κάθε χρόνο στο Πολυτεχνείο, αλλά οι 500 σύμφωνα με μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων, που θάφτηκαν ανώνυμα σε ομαδικό τάφο από την χούντα, στο νεκροταφειο Ζωγράφου, για να μην γίνουν περισσότερες φασαρίες, αλλά ελλείψη αποδεικτικών στοιχείων, και ότι δεν βρέθηκε ο ομαδικός τάφος, αποσιωπήθηκε.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



"Τα ζητήματα δεν λύνονται με τη βία, αλλά με τον διάλογο", γράφουν οι συριζαίοι.
Ξέρω! Όπως αυτόν που έχετε ανοίξει εδώ και μήνες με τους κατοίκους της Λευκίμμης. Με εκπροσώπους τις διμοιρίες των ΜΑΤ.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



"Πολυτεχνείο 1973-2018. 45 χρόνια ψέματα. Κανένας νεκρός δεν υπήρξε μέσα στο Πολυτεχνείο" λενε οι φασιστες οι ακροδεξιοι και οι ναζιστες.
Μεσολογγι : 1826 – 2018.
192 χρονια ψεματα
Κανενας δεν πεθανε μεσα στην πολη.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ο αντιιμπεριαλιστικός χαρακτήρας του Νοέμβρη και ο ιστορικός αναθεωρητισμός

“Όποιος δεν θέλει να μιλάει για τον ιμπεριαλισμό, θα έπρεπε να σωπαίνει και για τον φασισμό”.
Νίκος Πουλαντζάς
Αφορμή για το άρθρο αυτό στάθηκε η συζήτηση που άνοιξε σχετικά με τη χθεσινή άρνηση των φοιτητών, που περιφρουρούσαν τον χώρο του Πολυτεχνείου, να επιτρέψουν την είσοδο και την κατάθεση στεφάνου στην αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ.
Η ενέργεια αυτή καταδικάστηκε από το σύνολο των μνημονιακών κομμάτων και των καθεστωτικών ΜΜΕ της διαπλοκής και της συστηματικής σπίλωσης των λαϊκών αγώνων, ενώ δεν έλειψαν και οι γνωστές, ήδη από το 1974, αναφορές στο «Πολυτεχνείο που αποτέλεσε αποκορύφωμα του αγώνα ολόκληρου του έθνους υπέρ της δημοκρατίας».
Πρόκειται για την κυρίαρχη αντίληψη των αστικών πολιτικών δυνάμεων για την εξέγερση του Νοέμβρη, που αποβλέπει στον ακρωτηριασμό του περιεχομένου της, έτσι ώστε να αποσιωπηθεί ο πραγματικός της χαρακτήρας. Που συνδύαζε τον αγώνα κατά της στρατιωτικής δικτατορίας με τον αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία και την απαλλαγή της Ελλάδας από τα δεσμά της αμερικανονατοϊκής εξάρτησης, η οποία αποτέλεσε και το κύριο στήριγμα του δικτατορικού καθεστώτος.
Η συζήτηση αφορά τόσο το τότε όσο και –κυρίως- τα μετά την πτώση της δικτατορίας και φυσικά το σήμερα. Κατά συνέπεια, η ακύρωση του χαρακτήρα του Νοέμβρη, ως αντιδικτατορικής-αντιιμπεριαλιστικής εξέγερσης, δεν αποσκοπεί παρά στην υπεράσπιση της συνέχισης αυτής της εξάρτησης, πόσο μάλλον σήμερα, που κορυφαίοι εκπρόσωποι των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ δεν χάνουν ευκαιρία να επαινούν την ελληνική κυβέρνηση για την προσήλωσή της στον ευρωατλαντισμό.
Στην πραγματικότητα, καμιά αναφορά στο στρατιωτικό καθεστώς της εφταετίας 1967-74 δεν μπορεί να γίνει, χωρίς να παρθεί υπόψη ο αμερικανονατοϊκός παράγοντας. Αυτό, εξάλλου, αναγνωριζόταν σαφέστατα με τη Διακήρυξη της Συντονιστικής Επιτροπής της κατάληψης του Πολυτεχνείου, στις 16 Νοεμβρίου 1973:
«Η εγκαθίδρυση της λαϊκής κυριαρχίας συνδέεται αναπόσπαστα με την εθνική ανεξαρτησία από τα ξένα συμφέροντα, που χρόνια στήριζαν την τυραννία στη χώρα μας».
Αυτή την αντιιμπεριαλιστική διάθεση των εξεγερμένων του Νοέμβρη εξέφραζε και το πλήθος των ελληνικών σημαιών, όπως και τα συνθήματα «Έξω οι ΗΠΑ» και «Έξω το ΝΑΤΟ», που φωνάζονταν και αναγράφονταν στο κατειλημμένο Πολυτεχνείο, εκείνες τις μέρες. Αυτή τη διάθεση εξέφραζε ο εκφωνητής του ραδιοσταθμού του Πολυτεχνείου, τα τελευταία λεπτά πριν την εισβολή του τανκ, όταν απήγγειλε, κλαίγοντας, τον Εθνικό Ύμνο.
Όχι μόνο για την Αριστερά εκείνων των χρόνων, αλλά και για το ΠΑΚ του Ανδρέα Παπανδρέου, του οποίου ο τίτλος («Πανελλήνιο Απελευθερωτικό Κίνημα») ήταν χαρακτηριστικός, και άλλες αντιστασιακές οργανώσεις με κεντρώα προέλευση (Δημοκρατική Άμυνα, Ελληνική Αντίσταση του Αλέκου Παναγούλη κ.λπ.), η επιβολή και συνέχιση της δικτατορίας αποτέλεσε επιλογή των αμερικανοναοϊκών κύκλων, που απέβλεπε στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους στην ευρύτερη περιοχή. Τόσο με την υποστήριξη του Ισραήλ έναντι του απελευθερωτικών και αντιιμπεριαλιστικών αγώνων των αραβικών λαών, όσο και με την «επίλυση» του Κυπριακού, με τη διχοτόμηση της Κύπρου.
Είναι ξεκάθαρο σε όποιον έχει μια στοιχειώδη γνώση της ελληνικής μεταπολεμικής πραγματικότητας, ότι η 21η Απριλίου 1967 δεν αποτέλεσε ένα ιστορικό παράδοξο. Απεναντίας, υπήρξε το επιστέγασμα του καθεστώτος που επιβλήθηκε ήδη από τα χρόνια του Εμφυλίου, και χαρακτηριζόταν από τον περιορισμό των δημοκρατικών ελευθεριών και από την υπαγωγή της Ελλάδας υπό αυστηρό αμερικανικό έλεγχο.
Η δικτατορία εγκαθιδρύθηκε ακριβώς τότε που το καθεστώς αυτό, της περιορισμένης δημοκρατίας και της αμερικανικής εξάρτησης, κινδύνευε να τεθεί σε αμφισβήτηση, με την έκφραση της λαϊκής βούλησης στις εκλογές του Μαΐου 1967 που ματαίωσαν τα τανκς.
Για την τεράστια πλειονότητα εκείνων που συμμετείχαν ενεργά στο αντιδικτατορικό κίνημα και για τον κόσμο (κυρίως φοιτητές και νέους εργαζόμενους) που εξεγέρθηκε τον Νοέμβρη, ο αγώνας για την ανατροπή της δικτατορίας δεν αποσκοπούσε στην αποκατάσταση του προδικτατορικού κοινοβουλευτικού καθεστώτος. Αυτό αποτελούσε στόχο των παραγκωνισμένων από τη Χούντα αστικών πολιτικών δυνάμεων, όχι όμως και της μεγάλης πλειονότητας του ελληνικού λαού.
Για τον κόσμο του αγώνα και την πλειονότητα του λαϊκού κόσμου, η ανατροπή της δικτατορίας συνδεόταν με την κατάργηση όλου εκείνου του πλέγματος έκτακτων μέτρων της εμφυλιοπολεμικής περιόδου που διατηρούνταν επί δεκαετίες μετά, αλλά και με την κατάκτηση της εθνικής ανεξαρτησίας, με την έξοδο της Ελλάδας από το ΝΑΤΟ και με τον τερματισμό της αμερικανικής εμπλοκής στην ελληνική εσωτερική και εξωτερική πολιτική.
Αυτός ακριβώς ο χαρακτήρας του αντιδικτατορικού κινήματος και της εξέγερσης του Νοέμβρη έχει τεθεί στο στόχαστρο του ιστορικού αναθεωρητισμού. Έτσι ώστε, με την αποσιώπηση του αντιιμπεριαλιστικού του χαρακτήρα, να απονευρωθεί και κάθε εορτασμός της επετείου της εξέγερσης, ώστε να μη θίγεται η σημερινή πολιτική της αμερικανονατοϊκής εξάρτησης.
Απ’ αυτόν τον ιστορικό αναθεωρητισμό, που προσβάλλει κατάφωρα την ιστορική μνήμη, αντλείται και το θράσος των εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ να επιδιώξουν την κατάθεση στεφάνου. Λίγες ώρες αφότου ο Αμερικανός πρεσβευτής Τζέφρι Πάιατ έπλεκε για μια ακόμη φορά το εγκώμιο του Τσίπρα, ως του πλέον αφοσιωμένου στις ΗΠΑ μεταξύ όλων των Ελλήνων πρωθυπουργών.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Έργο στη Μάνδρα που εχει σταματήσει στη μεση για τη διοχέτευση των νερών.
Θα μπορούσε να είχε γίνει το 2014 ή το 2015 ή το 2016. Δεν έγινε, όμως! Πνίγηκαν πρώτα οι 24 άνθρωποι και ένα χρόνο μετά -και ενώ έπιασαν πάλι οι βροχές- σκάβουν, ενόψει εκλογών.
Συνειδητοί εγκληματίες οι Σπίρτζηδες και οι Δουραίοι.

σχολιο.-  Ούτε φέτος θα τελειώσουν ...Απο όσο γνωρίζω γιατί λόγω Ματιού η περίπτωση Δούρου είναι προς εξέταση μόνιμα και φέτος τον χειμώνα η Μάνδρα κινδυνεύει ... !
σχολιο.- Δεν αρχισαν τωρα,  απο τοτε εχουν ξεκινησει.
Σχολιο.- Πριν ένα χρόνο 24 άνθρωποι πνίγονταν στη Μάνδρα και οι παλιάνθρωποι της φωτογραφίας πήγαν σαν τους λωποδύτες κρυφά από τον κόσμο (όπως αργότερα πήγαν και στο Μάτι) για να δείξουν τάχα ενδιαφέρον.
Ένα χρόνο μετά οι κάτοικοι της Μάνδρας λένε ότι τρέμουν μια νέα πλημμύρα. Οι λωποδύτες εξαφανίστηκαν και πάλι. Και φέτος τρέχουν να μαγαρίσουν το Πολυτεχνείο



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Είναι και κάποιοι που ενοχλήθηκαν για την αποδοκιμασία του Μανιού του τσυριζα από τους φοιτητές, που τους αποκαλούν ειρωνικά οι τσυριζαιοι "αγωνιστές".
Ακριβώς έτσι ειρωνεύονταν το 1965 και οι φίλοι του Τσιριμώκου (οι ελάχιστοι που του 'χαν απομείνει) τους "άκαπνους" Λαμπράκηδες, που τολμούσαν να χαρακτηρίζουν προδότη τον παλιό εαμίτη αγωνιστή.
Εκτός κι αν το να ψηφίζεις μνημόνια και να σε θεωρούν τον πιο πιστό φίλο τους οι Αμερικάνοι δεν έχει καμιά σχέση με αποστασίες.
Σχολιο.-  Ε ναι ... μας καλούν επίσης να υποκλιθούμε στην ιστορία του, χαρακτηρίζοντας σαν κωλόπαιδα τους νεολαίους που απαγορεύσαν την είσοδο στα κομματικά σιχάματα του Συριζα .
Σχολιο.- Την ιστορία του την εξευτελίζει ο ίδιος. Από τη μέρα που επέλεξε να τσαλαπατήσει τη ζωή του φτωχόκοσμου για να διατηρήσει το βουλευτιλίκι. Όσο για τον όρο "κωλόπαιδα", είναι χαρακτηριστικός της φασίζουσας αντίληψής τους. Οι ακροδεξια προπαγανδα πάει χέρι-χέρι με τη λατρεία της βίας των ΜΑΤ.
Σχολιο.- Και ο στρατάρχης Πεταιν ήρωας ήταν για τη Γαλλία στον ΑΠΠ, αλλά στον ΒΠΠ ήταν δωσιλογος πρωθυπουργός του Βισυ..



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Κατά της γιορτής για την εξέγερση του πολυτεχνείου εναντίον της χούντας;
Ελληνογερμανική Αγωγή Παναγέα-Σάββα
Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου
Εκπαιδευτήρια Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου
Παιδαγωγική Πειραιά
Λακωνική Σχολή Εκπαιδευτήρια Μαγκλάρα
Παλλάδιο
Εκπαιδευτήρια Δούκα
Εκπαιδευτήρια Καίσαρη
Ιόνιος
Εκπαιδευτήρια Διαμαντόπουλου
Εκπαιδευτήρια Τσιαμούλη
Εκπαιδευτήρια Ζαγοριανάκου
Εράσμειος
Παιδικό Πολυτεχνείο (Χαλάνδρι)
Σχολιο.-  γιορτάζουν το halloween, που να γιορτάσουν και το Πολυτεχνείο;
Σχολιο.- Δηλαδη εκει που πανε τα πλουσιοπαιδα τυχαιο ;
Σχολιο.-  ιδιωτική παιδεία.. που να καταλάβει από ελευθερία... Πληρώνουν για τη μάθηση.. έμποροι των εθνών. Τι να περιμένει κανείς!



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



«Δεν μπορούσαμε ούτε να τον κλάψουμε»
Στις 22 Φεβρουαρίου 1974, τρεις μήνες μετά την εισβολή του τανκ στο Πολυτεχνείο, σε ένα οικόπεδο της οδού Βαλτετσίου, δίπλα σε μια νεοανεγειρόμενη οικοδομή της Αθήνας, περαστικοί ανακάλυπταν το πτώμα ενός 24χρονου άνδρα. Χτυπημένος μέχρι θανάτου, με σπασμένα τα δάχτυλα και κατακρεουργημένο το κεφάλι, ο νεκρός παρουσίαζε μια εικόνα που δεν δικαιολογούσε την επίσημη αιτία θανάτου. Η εκδοχή της «αυτοκτονίας» δεν έπειθε κανέναν. Τις αμφιβολίες ενίσχυε το γεγονός ότι ο 24χρονος φοιτητής της Σχολής Καλών Τεχνών καταζητούνταν από τη χούντα, είχε εξαφανιστεί επί μέρες από τους οικείους του και οι πληροφορίες έλεγαν ότι είχε ήδη συλληφθεί. Ονομαζόταν Γιάννης Καΐλης. Ηταν ο φοιτητής που είχε γράψει με το πινέλο του στην πύλη του Πολυτεχνείου τα δύο συνθήματα που έμειναν άσβηστα στην Ιστορία: «Εξω αι ΗΠΑ», «Εξω το ΝΑΤΟ»…
Ανάμεσα στο πλήθος που συγκεντρώθηκε στην οδό Βαλτετσίου το απόγευμα εκείνο, βρέθηκε τυχαία και μια δικηγόρος, η Φιλάνθη Ψυρρή. Μια γυναίκα που θα ξεκινούσε έναν ανένδοτο αγώνα μέχρι την τελική δικαίωση του νεκρού. Χρειάστηκε να ακολουθήσουν έρευνες, εκταφή της σορού έναν χρόνο αργότερα και νέο πόρισμα, για να αναγνωρίσει επίσημα το ελληνικό κράτος ότι ο φοιτητής Καΐλης είχε δολοφονηθεί από τη χούντα για τις δημοκρατικές του ιδέες και τη συμμετοχή του στον αντιδικτατορικό αγώνα.
Σαράντα τρία χρόνια μετά τη δολοφονία του, «ΤΑ ΝΕΑ» συνομίλησαν με την αδελφή του, με συγχωριανούς και φίλους του που αποφάσισαν να τιμήσουν τη μνήμη του δολοφονημένου αγωνιστή διοργανώνοντας στη Λιβαδειά έκθεση ζωγραφικής με τα έργα του. Αλλωστε, παρά τον βραχύ του βίο, ο Γιάννης Καΐλης διέθετε ταλέντο που πρόλαβε να αναγνωριστεί. Διακεκριμένοι καλλιτέχνες και καθηγητές της Σχολής Καλών Τεχνών που τον γνώρισαν επισήμαναν ότι αν ζούσε θα είχε εξελιχθεί σε σημαίνουσα καλλιτεχνική φυσιογνωμία.
«Ο Γιάννης γεννήθηκε το 1950 στο Δίστομο. Ηταν ορφανός από τα τρία του χρόνια, σε μια οικογένεια με τέσσερα παιδιά. Ηταν πολύ φτωχός. Ξεκίνησε να εργάζεται από πολύ μικρός σε οικοδομές και αλλού για να μπορέσει να τελειώσει το Γυμνάσιο. Ημασταν στην ίδια ηλικία και στην ίδια γειτονιά» λέει η Μίνα Κώτσου, πρόεδρος του Πολιτισμικού Συλλόγου Διστόμου, ο οποίος διοργάνωσε την έκθεση μαζί με τον Σύλλογο Γυναικών Αγίου Νικολάου Λιβαδειάς και τον τοπικό δήμο. «Είχε κλίση στη ζωγραφική και το 1971 εισήχθη στη Σχολή Καλών Τεχνών. Ηταν ένα από τα ενεργά μέλη του αγώνα των φοιτητών κατά της χούντας και ένας εκ των πρωταγωνιστών στα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Από τις πληροφορίες που έχουμε, τα συνθήματα στις κολόνες της πύλης ήταν γραμμένα από τον ίδιο, όπως και πολλά αντιχουντικά σκίτσα που κυκλοφορούσαν από χέρι σε χέρι μέσα από τα κάγκελα του Πολυτεχνείου.
Το ψέμα
Μετά τα γεγονότα του Νοέμβρη η χούντα τον αναζητούσε. Το Φλεβάρη του "74 είχε έρθει στο Δίστομο και κάθησε για λίγες μέρες. Μόλις επέστρεψε στην Αθήνα, εξαφανίστηκε. Βρέθηκε λίγο μετά, πεταμένος, στην οδό Βαλτετσίου. Είπαν ότι αυτοκτόνησε πέφτοντας από τη διπλανή οικοδομή, όμως αυτό ήταν ψέμα. Οταν αυτοκτονείς, λόγω του νόμου της βαρύτητας πέφτεις ακριβώς κάτω, όχι μερικά μέτρα παραπέρα, στο διπλανό οικόπεδο. Την αναγνώριση του πτώματος έκανε μία ξαδέλφη του» συμπληρώνει η Μίνα Κώτσου.
«Θυμάμαι το άγριο κλίμα, το κλίμα τρομοκρατίας που υπήρχε στο χωριό όταν η σορός του έφτασε στο Δίστομο», περιγράφει στα «ΝΕΑ» ο Λουκάς Δημάκας, αντιπρόεδρος του συλλόγου. «Υποτίθεται ότι επρόκειτο για αυτοκτονία και τον έφεραν συνοδεία 15 ασφαλίτες. Δεν άφηναν την οικογένεια ούτε να ανοίξει το φέρετρο. Δεν ήθελαν ούτε να τον πάνε σπίτι του, ήθελαν να γίνει στα γρήγορα η ταφή. Με το ζόρι άφησαν μια νοσοκόμα να τον αλλάξει, επειδή ξεσηκώθηκε ο κόσμος» διηγείται.
Η οργή
Τα χρόνια που πέρασαν δεν κατάφεραν να στεγνώσουν τα δάκρυα στα μάτια της μεγαλύτερης αδελφής του φοιτητή, της Σουλτάνας Καΐλη. Καθώς διηγείται τα γεγονότα, η φωνή της σπάει.
«Δεν μπορούσαμε ούτε να ανοίξουμε την ψυχή μας. Ερχόταν κόσμος στο σπίτι – υποτίθεται να μας συμπαρασταθεί – και μας έλεγαν «μη μιλάς». Υστερα από αυτό περάσαμε ζωή σκυλίσια. Η μάνα μου του είχε αδυναμία. Και αρρώστησε ψυχολογικά. Από αυτό το παιδί περίμενε πολλά. Θα έκανε προκοπή μεγάλη. Μόνος, ορφανός, χωρίς φροντιστήρια, πάλεψε με αγώνα για να σπουδάσει. Είχε ταλέντο στη ζωγραφική. Κι εμείς δεν μπορούσαμε ούτε να τον κλάψουμε. Είχα οργή, είχα θυμό. Τώρα αρχίζω να σκέφτομαι διαφορετικά» λέει η Σουλτάνα Καΐλη. «Την ημέρα που μπήκε το τανκ στο Πολυτεχνείο, ήταν μέσα. Χτυπήθηκε, αλλά όχι πολύ. Φορούσε ένα παλτό και τον προστάτευσε. Το ξεπέρασε. Ηταν Καθαρή Δευτέρα όταν μάθαμε ότι σκοτώθηκε. Τον περιμέναμε να έρθει για Αποκριές στο χωριό, είχε κανονίσει να πάει και σε μια λέσχη όπου μαζεύονταν στους Δελφούς για να ζωγραφίσουν, αλλά δεν ήρθε. Μας πήρανε και μας είπαν ότι ήταν στο νεκροτομείο».
Η δικαίωση
Ακολούθησαν πολλά, μέχρι που η δικηγόρος Φιλάνθη Ψυρρή απέδειξε ότι η φερόμενη ως αυτοκτονία ήταν δολοφονία. Η αγωνίστρια δικηγόρος ανέλαβε συνολικά 36 υποθέσεις παρόμοιες με του Γιάννη, δολοφονημένων από τα χουντικά βασανιστήρια που εμφανίζονταν από τις Αρχές ως αυτόχειρες. Παρά τις προσπάθειες της δικτατορίας να παρουσιάσει τον Γιάννη Καΐλη ως ψυχικά διαταραγμένο και ως άτομο που δεν είχε καμία δράση στο Πολυτεχνείο, η έρευνα απέδωσε στοιχεία. Τους ισχυρισμούς του καθεστώτος διέψευδε μεταξύ άλλων η επίσημη αναφορά του χουντικού Καραπαναγιώτη, ασφαλίτη και προϊσταμένου του «Σπουδαστικού» της Γενικής Ασφάλειας, ο οποίος έγραφε τον Δεκέμβριο του 1973: «Μεταξύ των συμμετασχόντων εις τα έκτροπα του Πολυτεχνείου ήταν και ο φοιτητής Γιάννης Καΐλης του Ν. και της Βασ. Γεν. το 1950 εις το Δίστομο, κάτοικος οδούς Ευδήλου 7 όστις παρέμεινε καθ" όλην την διάρκεια των επεισοδίων ΕΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΕΝ εις την αναγραφήν συνθημάτων και εσχεδίασε το πανώ ΕΞΩ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ».
 «Τον επόμενο Ιούνιο έγινε η εκταφή», λέει η Σουλτάνα Καΐλη. «Εγώ πήγα. Πήραν τα οστά, έκαναν εξετάσεις και φάνηκε ότι πρώτα σκοτώθηκε και μετά πετάχτηκε στο οικόπεδο». Η Φιλάνθη Ψυρρή ήταν σίγουρη από την αρχή, όπως ανέφερε σε παλαιότερη ομιλία της: «Απ" την πρώτη στιγμή που είδα εντελώς τυχαία νεκρό τον Γιάννη κι άκουσα σχόλια και φήμες για ερωτικές  απογοητεύσεις κ.λπ. από συγκεντρωμένους νεαρούς τραμπούκους που χαχάνιζαν περιπαιχτικά, σχημάτισα την πεποίθηση ότι ο Γιάννης δολοφονήθηκε και ευτυχώς δικαιώθηκα. Πάντα μου πίστευα πως οι άνθρωποι που έχουν ιδανικά δεν αυτοκτονούν ποτέ. Αγωνίζονται για αυτά και πεθαίνουν γι" αυτά ή πιο σωστά δολοφονούνται απ" αυτούς που δεν έχουν ιδανικά…».
Οι εκθέσεις και τα έργα του
Η πρώτη έκθεση με έργα του Γιάννη Καΐλη διοργανώθηκε έναν χρόνο μετά τον θάνατό του στην Αθήνα, ενώ τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν άλλες δύο εκθέσεις. Εργα του υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη, στον Δήμο Διστόμου και σε συλλογές συγγενών και φίλων του. Η έκθεση που διοργανώθηκε την περασμένη εβδομάδα ήταν η μεγαλύτερη με 32 έργα του, που καλύπτουν την περίοδο από τη μαθητική του ηλικία μέχρι τον θάνατό του. Κολακευτικά λόγια για τον Καΐλη έχουν γράψει οι ζωγράφοι και καθηγητές του Δημήτρης Καλαμάρας και Γιάννης Μώραλης, ο γλύπτης Θύμιος Πανουργιάς κ.ά
Η ιδέα και ο σύλλογος
Ενας δραστήριος σύλλογος που στοχεύει στην ανάδειξη και την επίλυση τοπικών προβλημάτων, σε συνδυασμό με την πολιτισμική ανάπτυξη της περιοχής, είναι ο Πολιτισμικός Σύλλογος Διστόμου που διοργάνωσε την έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Καΐλη. Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 1977 και ήταν μια ιδέα του δολοφονημένου από τη χούντα διστομίτη φοιτητή, ο οποίος επιθυμούσε την ίδρυση ενός φορέα που θα ασχολείτο με τα προβλήματα της περιοχής. Οι νέοι άνθρωποι της εποχής εκείνης αποφάσισαν να υλοποιήσουν το όραμά του τρία χρόνια μετά τη δολοφονία του.

Σχολιο.- Αυτός ο ήρωας δεν θεωρείται νεκρός του Πολυτεχνείου!

Σχολιο.- Επίσης, ήρωα νεκρό του Πολυτεχνείου, που δεν μνημονεύεται κάθε χρόνο, είναι ο Λοχίας επικεφαλής του τανκ που γκρέμισε την πύλη του Πολυτεχνείου, ο οποίος αρνήθηκε να εκτελέσει την διαταγή φωνάζοντας "εγώ έλληνες αδέρφια δεν σκοτώνω", και πήγε και τον εκτέλεσε εξ επαφής ένας καθίκι λοχαγός, και με άλλο πλήρωμα έριξε την πύλη του Πολυτεχνείου. Για χρόνια και δεκαετίες νόμιζα ότι ήταν απλώς φήμη, μέχρι που πριν 5 χρόνια διάβασα σε μια εφημερίδα ότι είναι αλήθεια, Η οποία εφημερίδα έδινε το όνομα του τα στοιχεία του και την ιστορία του. Αλλά ο ηλίθιος δεν το κράτησα το φύλλο, νομίζοντας ότι θα γίνει γνωστή η ιστορία του από δω και μπρος.

Σχολιο.- Γενικώς τους ήρωες του Πολυτεχνείου προσπαθούν όλοι να τους θάψουν, και να ξεχαστούν. Όπως ο ήρωας που είναι πάνω στην πύλη και κουνάει την ελληνική σημαία λίγο πριν γκρεμίσει την πύλη το τανκ. Ο οποίος γλύτωσε, αποσύρθηκε, έμενε στην Ικαρία, και κάηκε στις φωτιές του 1993 νομίζω, προσπαθώντας να γλυτώσει μια οικογένεια. Και λόγω του ότι κάηκε το 93 γράψανε οι εφημερίδες την ιστορία του. Γιωργος Κυρηκου νομιζω λεγοταν.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Προσωπικά πιστεύω ότι οι νεκροί ήρωες του Πολυτεχνείου δεν είναι οι 27 που διαβάζονται κάθε χρόνο στο Πολυτεχνείο, αλλά 500! Που έχουν θαφτεί σε ομαδικούς τάφους.

Σε συνέντευξη του στην αμερικάνικη εφημερίδα «Cincinnati Enquirer» (27.5.1973), ο ταγματάρχης Γεώργιος Σφακιανάκης, στρατιωτικός ιατρός που είχε υποβάλει την παραίτηση του μετά τα γεγονότα, έκανε λόγο «για 400 ή 500 συνολικά νεκρούς στο Πολυτεχνείο
Οι φήμες αυτές έκαναν λόγο για 100, 200, ακόμη και 500 νεκρούς, ομαδικούς τάφους στο νεκροταφείο Ζωγράφου και αλλού, ενώ αναφέρονταν και σε συγκεκριμένα περιστατικά, όπως το θάνατο τουλάχιστον 3 ατόμων που συνεθλίβησαν από το άρμα μάχης που εισέβαλε στο Πολυτεχνείο, την εκτέλεση των εκφωνητών του ραδιοσταθμού και των τραυματιών που νοσηλεύονταν στο πρόχειρο ιατρείο, κ.τ.λ.
Ο επόμενος μάρτυρας που προέβη σε «συνταρακτικές αποκαλύψεις» ήταν ο Παντελής Τσαγκουρνής, ένας στρατιώτης που κατά τη διάρκεια των γεγονότων υπηρετούσε στο Πεντάγωνο. Ο Τσαγκουρνής κατέθεσε ότι είχε δει στο Επιτελείο μια αναφορά του συνταγματάρχη Ντερτιλή, βάσει της οποίας «ο μέχρι τότε αριθμός των νεκρών ήταν 423». Στην κατάθεση αυτή δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα από έναν δημοσιογράφο που δημοσίευσε ολόκληρο βιβλίο βασιζόμενο επάνω της. Στη συνέχεια, ωστόσο, ο Π. Τσαγκουρνής ανασκεύασε τους ισχυρισμούς του, υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν σίγουρος αν το έγγραφο «έλεγε ότι υπήρχαν 423 νεκροί ή τραυματίαι», ενώ στη δίκη ανέφερε πλέον με βεβαιότητα ότι ο αριθμός αφορούσε σε νεκρούς και τραυματίες συνολικά. Είναι αντιληπτή βέβαια η αβυσσαλέα διαφορά μεταξύ των δύο εκδοχών: εάν στους 423 περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες, τότε ο αριθμός ήταν μάλλον συντηρητικός, αφού η προκαταρκτική έρευνα είχε ήδη πιστοποιήσει 1.103 τραυματίες!
Αιφνιδίως στις 9.10.1974, παρουσιάστηκε στον εισαγγελέα Τσεβά ο Δημήτριος Πίμπας, πρώην πράκτορας της Κ.Υ.Π. που είχε δράσει στο Πολυτεχνείο ως προβοκάτορας, ο οποίος και δήλωσε: «Οι τύψεις συνειδήσεως με οδήγησαν στο γραφείο σας, θα τα αποκαλύψω όλα», ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε σε «450 νεκρούς και ομαδικούς τάφους», για τους οποίους είχε, ακούσει να μιλάνε κάποιοι αξιωματικοί στην Κ.Υ.Π.
Οι αναφορές του Πίμπα για ομαδικούς τάφους έδωσαν την αφορμή στον τότε δήμαρχο Ζωγράφου, Δημήτρη Μπέη, να προτείνει την ανασκαφή της βορειοανατολικής πλευράς του νεκροταφείου, προκειμένου να ανακαλυφθούν οι νεκροί του Πολυτεχνείου. Δεν βρέθηκε τίποτε όπως ανακοινώθηκε.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Aliki Papachela
Οι "κάτοικοι" του City Plaza, λέει καταθετουν λουλουδια στο Πολυτεχνειο.
Τον ΕΝΦΙΑ και τις ΔΕΚΟ να πληρώσετε "κάτοικοι".
Γιατί αν δεν δείξουμε ότι τιμάμε το Πολυτεχνείο οι "κάτοικοι" ποιός θα δείξει;
Καλό στήσιμο, μπράβο στον φωτογράφο-σκηνοθέτη!
Ενα-δύο, πάμε!
Σχολιο.- Θα κάνω εμετό. Πραγματικά.
Σχολιο.- Κι εγω ανακατωθηκα!! Σα να πηγανε για φωτογραφιση, γιουχου ειμαστε κι εμεις εδω ενα πραμα.
Σχολιο.- Σαν της πρώτης χρονιάς η φωτογράφιση με τα μαύρα και τις μαντήλες και το κλάμα, δεν είναι πάντως!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Που είναι οι 17 αμερικάνικες βάσεις κατοχής στη Συρία….
17/11/2018   -   16.30
Oι 17 παράνομες βάσεις κατοχής των ΗΠΑ επί συριακού εδάφους είναι στις εξής τοποθεσίες:

US Army Base – North Manbij
US Army Base – Ayn Dadat
US Army Base – Ushariyah
US Air Base/Army Base – Sabt
US Army Base – Kobani
US Army Base – Kharab Hisaq
US Army Base – Ayn Issa
US Army Base – Tal Tamar
US Air Base/Army Base – Qulayb Mountain
US Air Base/Army Base – Tal Baydar
US Air Base/Army Base – Rmeilan
US Army Base – Shaddadi
US Air Base/Army Base – Tabqa Airport
US Army Base – Omar oilfields
US Army Base – Tanak oilfields
US Army Base – Tanaf
US Army Base – Zaqaf

https://dimpenews.com/2018/11/17/%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-17-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B2%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF/



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Αργυρό τετράδραχμον Αθηνών της κλασικής περιόδου του χρυσού 5ου αιώνα  (440 – 420 π.χ.) βρέθηκε στη Συρία.
16/11/2018 – 21.30
Μια συλλογή αρχαίων νομισμάτων έχει περιέλθει στη συλλογή αγνώστου στη Συρία και εικάζεται ότι προέρχεται από το Idlib. Mεταξύ αυτών περίοπτη θέση κατέχει Αργυρό τετράδραχμον Αθηνών της κλασικής περιόδου του χρυσού 5ου αι.  (440 – 420 π.χ.)…..Από τη μια όψη εικονίζεται η Αθηνά και από την άλλη η παράσταση της γλαυκός –κουκουβάγιας με την επιγραφή ΑΘΕ, τα αρχικά γράμματα της λέξης Αθηναίων και το σύμβολο της ελιάς. Η ελιά σχετίζεται με τη θεά Αθηνά στην ελληνική Μυθολογία αφού στον αγώνα μεταξύ των θεών για την ανάδειξη του προστάτη των Αθηνών, που έγινε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, νικήτρια βγήκε η Αθηνά δωρίζοντας στους Αθηναίους την πρώτη ελιά του κόσμου, που φύτρωσε εκεί όπου χτύπησε το δόρυ της.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Γαλλία: 244.000 άτομα σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας σε ολόκληρη τη χώρα
 Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2018, 18:52
Περί τις 244.000 «κίτρινα γιλέκα» διαμαρτυρήθηκαν την σημερινή ημέρα στην Γαλλία κατά της αύξησης των φόρων επί των καυσίμων και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης σε 2.000 συγκεντρώσεις σε ολόκληρη την χώρα. Η ένταση που επικράτησε σε ορισμένες από τις κινητοποιήσεις αυτές προκάλεσε ατυχήματα, τον θάνατο μίας γυναίκας σε ένα περιστατικό και τον τραυματισμό 106 ανθρώπων, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών.
«Κίτρινα γιλέκα, μαύρη οργή», «Δία ξανακατέβα στην γη, υπάρχει αθλιότητα»: οι διαδηλωτές μπλόκαραν την πρόσβαση σε αυτοκινητοδρόμους, οδικούς κόμβους και οργάνωσαν επιχειρήσεις ανοικτών διοδίων σε ολόκληρη την Γαλλία.
Τα «κίτρινα γιλέκα» δεν κατόρθωσαν να αποκλείσουν την Γαλλία, όπως ήθελαν, αλλά ολόκληρη η επικράτεια επηρεάσθηκε από τις ενέργειές τους, γεγονός που αποτελεί σε κάποιο βαθμό επιτυχία για το κίνημα αυτό που οργανώθηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μακριά από πολιτικά κόμματα και συνδικάτα.
Το πρωί σημαδεύτηκε από σοβαρά περιστατικά στα μπλόκα που είχαν στήσει οι διαδηλωτές: μία διαδηλώτρια σκοτώθηκε στην Σαβοΐα και 106 άνθρωποι τραυματίσθηκαν σε ολόκληρη την Γαλλία, οι τρεις σοβαρά σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών Κριστόφ Καστανέρ, που ανακοίνωσε συνολικά 38 συλλήψεις σε ολόκληρη την επικράτεια.
Στο Πον-ντε-Μποβουαζέν της Σαβοΐας, μία οδηγός που πήγαινε την κόρη της στον γιατρό πανικοβλήθηκε όταν οι διαδηλωτές άρχισαν να χτυπούν το αυτοκίνητό της και όρμησε εναντίον τους τραυματίζοντας θανάσιμα μία 63χρονη γυναίκα.
Γενική δυσαρέσκεια
Το κίνημα διαμαρτυρίας εκδηλώνεται έπειτα από μία δύσκολη χρονιά για τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν και την αύξηση της δυσαρέσκειας για τον τεράστιο πρόγραμμά του για τον μετασχηματισμό της Γαλλίας. Η δημοτικότητα του προέδρου βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από την εκλογή του το 2017.
Το κίνημα των «κίτρινων γιλέκων» αντίθετα έχει την υποστήριξη του 73% των Γάλλων σύμφωνα με το ινστιτούτο Elabe. «Το 54% των ψηφοφόρων του Εμανουέλ Μακρόν υποστηρίζουν ή τρέφουν συμπάθεια προς το κίνημα. Δεν είναι και ανώδυνο», τονίζει αναλυτής του ινστιτούτου.
«Είτε είναι λίγες είτε πολλές χιλιάδες, είτε καταφέρουν είτε όχι να μπλοκάρουν την χώρα, τα κίτρινα γιλέκα έχουν νικήσει», σχολιάζει η εφημερίδα Le Parisien. «Υπενθύμισαν στους ηγέτες μας ότι η οικολογική φορολογία είναι προορισμένη να αποτύχει εάν αγνοεί την καθημερινότητα εκείνων που προτίθεται να βοηθήσει».
«Ο Εμανουέλ Μακρόν βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση απέναντι στον μέσο Γάλλο που δεν αισθάνεται ότι ο Μακρόν συμπάσχει μαζί του. Ενσαρκώνει ένα είδος παρισινής, κοινωνικής και πνευματικής ελίτ», δηλώνει αναλυτής του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Polling/Vox.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Μαρτυρία: Έτσι δολοφόνησαν 24 ανθρώπους τη βραδιά του Πολυτεχνείου...
 Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2018, 10:46
Του Κώστα Βοσταντζόγλου
Την λέγανε Εγκελεντ Τόριλ. Νορβηγίδα.
Το όνομά της το έμαθα όταν απολύθηκα, γιατί τότε ήμουνα φαντάρος. Είχα άδεια από την μονάδα μου και η καλύτερη ιδέα που είχα τότε, ήταν να είμαι στο Πολυτεχνείο. Την πυροβόλησαν μπροστά στα σκαλιά του Αρχαιολογικού Μουσείου κι όχι στην πλατεία Αιγύπτου όπως γράφεται. Εκεί είχαμε μαζευτεί πολλοί μετά τα δακρυγόνα και τις πρώτες σφαίρες. Σηκώθηκε από τα σκαλιά, μπροστά μου και η σφαίρα την βρήκε κάτω ακριβώς από την αριστερή πλευρά του λαιμού και βγήκε από την πλάτη. Την κουβαλήσαμε στα χέρια μέχρι το Ακροπόλ Παλλάς. Απέναντι. Εκεί ο μαιτρ δεν μας άνοιγε την γυάλινη πόρτα να ειδοποιήσουμε ασθενοφόρο και να ξαπλώσουμε την κοπέλα, γιατί θα ενοχλούσαμε τις κυρίες που παίζανε κουμ καν!!!
Σπάσαμε την πόρτα και με την πετσέτα του μαίτρ, προσπάθησα να της σταματήσω την αιμορραγία. Το ασθενοφόρο - όπως μας είπε ο οδηγός - όταν ήρθε, το είχαν σταματήσει όταν ξεκινούσε οι της ασφαλείας στον σταθμό πρώτων Βοηθειών, τους κατεβάσανε κάτω και τους δείρανε. Για αυτό φτάσανε καθυστερημένα. Την ώρα που την βάζαμε στο ασθενοφόρο, έσβησε. Μπήκα στο Πολυτεχνείο ξανά. Κουβάλαγα φαρμακευτικό υλικό. Ανέβασα μια οβίδα οξυγόνου στην Αρχιτεκτονική που είχε στηθεί σταθμός πρώτων βοηθειών. Μετά από ώρα ένας φοιτητής μου είπε πως έρχονταν τα τανκς. Έτσι και σε πιάσουν φουκαρά μου την έβαψες μου είπε. Με έβγαλε από την πλαϊνή πόρτα. Η πετσέτα και το ματωμένο μου πουκάμισο, μετά από περιπλάνηση μιας ώρας που χτύπαγα κουδούνια, έμειναν στο σπίτι της Βέμπο.
Ποτέ δεν τα πήρα πίσω. Μετά δύο μέρες γύρισα στην μονάδα μου. Τέλος αδείας. Η Κυρία Βέμπο - και το εννοώ το κυρία - ήταν η μόνη που μας άνοιξε για να κρυφτούμε. Από εκεί, από τον τέταρτο όροφο της οδού Στουρνάρη και Πατησίων πίσω από τις γρίλιες, είδαμε όσα ακολούθησαν. Την εισβολή, το ξύλο στους φοιτητές και τα σπασίματα σε όλο το μήκος της Πατησίων που έκαναν οι της ασφαλείας. Η κυρία Βέμπο δεν μας άφησε να φύγουμε παρά στις 9.30 το πρωί της επομένης για να έχει ξεκινήσει η κίνηση και ένας ένας για να μην κινήσουμε υποψίες. Ήμασταν δεκαεφτά αυτοί που έκρυψε. Ακόμα την θυμάμαι να κλαίει όταν το τανκ χτύπησε την Πύλη. Τους αλήτες έλεγε. Τους αλήτες! Τι κάνανε στα παιδιά... Πριν από μια βδομάδα την είχανε βραβεύσει οι χουντικοί για την προσφορά της. Ξεκρέμασε το βραβείο της και το πέταξε κλαίγοντας απαρηγόρητη.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





1. Ξεκινώ από το αυτονόητο (για μένα): η εξέγερση του Πολυτεχνείου τον Νοέμβρη του 1973 ήταν η αρχή του τέλους της επτάχρονης Δικτατορίας 1967- 1974. Η κατάληψη του Πολυτεχνείου στην Αθήνα (θυμίζω ότι υπήρξαν παράλληλες καταλήψεις σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα) αποτέλεσε Απόφαση του Φοιτητικού Κινήματος, έξω από τις κομματικές ντιρεκτίβες. To Πολυτεχνειο ηταν εργο των αριστεριστων. Οι οποιοι εχουν διαλυθει πια απο το 1978.
Η «Παραδοσιακή Αριστερά» δεν ήθελε τέτοιες εμπλοκές, η μία μεν πλευρά της, η λεγόμενη Ανανεωτική Ρεφορμιστικη,  λοξοκοίταζε προς την εξαγγελθείσα «Φιλελευθεροποίηση» του Μαρκεζίνη, η δε φιλοσοβιετική αποσκοπούσε στον αποκλειστικό έλεγχο σε ό,τι κινούνταν.
Εξ ου και το περιβόητο άρθρο στο περιοδικό «Πανσπουδαστική» αριθμός 8 του Νοεμβρίου 1973, όπου χαρακτήριζε τους καταληψίες ως προβοκάτορες...! Τα μελη της που μπηκαν, μπηκαν εναντια στην θεληση της ηγεσιας. Και η ηγεσια συνεχιζε μεχρι τελους να προσπαθει  να το διαλυσει διαδιδοντας προβοκατορικα συνθηματα για αποχωρηση μεσω μιας μεγαλης διαδηλωσης. Η βίαια καταστολή της εξέγερσης από την δικτατορία έφτιαξε τον σύγχρονο «Μύθο», τον μύθο της γενιάς μου: το «Πολυτεχνείο».
Θα ακολουθήσει η εγκατάλειψη της Μαρκεζίνιας «Φιλελευθεροποίησης», σκλήρυνση του καθεστώτος με την αντικατάσταση του Παπαδόπουλου από τον Ιωαννίδη, για να φτάσουμε στον τραγικό Ιούλη του 1974, όπου έχουμε δύο, αντιφατικά και αντίθετα σε αισθήματα, γεγονότα: την πτώση της Δικτατορίας, την επιστροφή Καραμανλή και την αποκατάσταση της κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας αφενός, το τραγικό πραξικόπημα στην Κύπρο και την επακόλουθη τουρκική εισβολή στην Μεγαλόνησο και την κατοχή έκτοτε του 37% του εδάφους -έως σήμερα- της Κυπριακής Δημοκρατίας αφετέρου.
2. Ήταν το Πολυτεχνείο (απλά) μια φοιτητική διαμαρτυρία ή κάτι διαφορετικό; Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου, με κορύφωση την 17η Νοέμβρη 1973, είναι η ύψιστη στάση αντίστασης ενάντια σε ένα ξενόδουλο δικτατορικό καθεστώς. Συναντήθηκε το Φοιτητικό Κίνημα με τον Λαϊκό παράγοντα, ήταν η αρχή του τέλους της Δικτατορίας, επέβαλε την απελευθερωτική του διάσταση... Μέχρι στιγμής ο «Μύθος»δεν «ξεπεράστηκε» από τις επόμενες γενιές, παρότι βροντοφώναζαν και καλούσαν στις επετειακές διαδηλώσεις για «της γενιάς τους τα Πολυτεχνεία», μπερδεύοντας τις ιστορικές συνθήκες.
3. Το «Πολυτεχνείο» εργαλιοποιήθηκε, χρησιμοποιήθηκε από τους επώνυμους, ή, από αυτούς που μέσω αυτού έγιναν επώνυμοι, για να κτίσουν πολιτικές καριέρες. Τούτο δεν αμαυρώνει την Εξέγερση, δεν κατατάσσει όλους τους συμμετέχοντες στην ίδια κατηγορία. Πράγματι, η γενιά του Πολυτεχνείου δεν είναι οι αρκετοί επώνυμοι που εξαργύρωσαν (παρότι είναι και αυτοί). Είναι εκείνοι -οι πολλοί- που έβαλαν την σφραγίδα τους σε μια κορυφαία στιγμή της σύγχρονης πολιτικής Ιστορίας.
4. Αν υπάρχει ένα νήμα που συνδέει εκείνο το, κάπως μακρινό ήδη, χτες με το σήμερα είναι ότι: ο Αγώνας για εθνική ανεξαρτησία, λαϊκή κυριαρχία, κοινωνική προκοπή και δημοκρατία στην χώρα μας, παραμένει επίκαιρος....